Neuropsychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia ze SPED SP-NAF2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
- Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne). |
W cyklu 2021Zn:
1. Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne). |
W cyklu 2022Zn:
Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań; podstawowe koncepcje neuropsychologiczne). |
W cyklu 2023Zn:
Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań; podstawowe koncepcje neuropsychologiczne). Uwarunkowania procesów poznawczych, sfery emocjonalno-motywacyjnej, ruchowej a praca mózgu i zdobywanie wiedzy przez uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Mózgowe mechanizmy procesów czytania, pisania i liczenia a funkcjonowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; neuropsychologiczne i neurobiologiczne podłoże specyficznych trudności w uczeniu się (uwarunkowania specyficznych trudności w uczeniu się). Rozwój poszczególnych zmysłów (budowa, funkcje, współdziałanie) i ich wpływ na funkcjonowanie oraz uczenie się ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Podstawowe odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się; przyczyna niepowodzeń szkolnych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. |
W cyklu 2024Zn:
Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań; podstawowe koncepcje neuropsychologiczne). Uwarunkowania procesów poznawczych, sfery emocjonalno-motywacyjnej, ruchowej a praca mózgu i zdobywanie wiedzy przez uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Mózgowe mechanizmy procesów czytania, pisania i liczenia a funkcjonowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; neuropsychologiczne i neurobiologiczne podłoże specyficznych trudności w uczeniu się (uwarunkowania specyficznych trudności w uczeniu się). Rozwój poszczególnych zmysłów (budowa, funkcje, współdziałanie) i ich wpływ na funkcjonowanie oraz uczenie się ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Podstawowe odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się; przyczyna niepowodzeń szkolnych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- zna różnorodne uwarunkowania (w tym medyczne) i patomechanizmy specyficznych trudności w uczeniu się
- zna funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się
- zna podstawowe założenia koncepcji neuropsychologicznych regulujących zachowanie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
zna psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, ruchowych i ich wpływ na trudności w uczeniu się uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Umiejętności:
- potrafi analizować podstawowe założenia koncepcji neuropsychologicznych regulujących zachowania uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- potrafi opisać uwarunkowania i określać etiopatogenezę specyficznych trudności w uczeniu się
- potrafi analizować medyczne podstawy pedagogiki korekcyjnej oraz funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się.
Kompetencje społeczne:
- jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Spitzer, M. (2008). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wyd. PWN. 2. Goddard-Blythe, S. (2011). Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja. Warszawa: Wyd. PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3. Blakemore S-J., Frith, U. (2008). Jak uczy się mózg. Kraków: Wyd. UJ. 4. Goddard-Blythe, S. (2010). Harmonijny rozwój dziecka. Warszawa: Wyd. Świat i Książka. 5. Górska, T., Grabowska, A., Zagrodzka, J. (2006). Mózg a zachowanie. Warszawa: Wyd. PWN. 6. Sadowski, L. (2009). Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt. Warszawa: Wyd. PWN. Sadowska, L. (red.) (2001). Neurokinezjologiczna diagnostyka i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego. Wrocław: Wyd. AWF. |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af06618b9d3a24afe8f427acade60603c%40thread.tacv2/conversations?groupId=3b5789dd-2de1-4666-b1db-74da6872304c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 20h Przygotowanie się do egzaminu 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 20h Przygotowanie się do egzaminu 15h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: