Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych SP-MZK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Treści: |
W cyklu 2021Ln:
Treści: |
W cyklu 2022Ln:
Treści: |
W cyklu 2023Ln:
Treści: |
W cyklu 2024Ln:
Treści: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie zasady korekcji i kompensacji jako oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania oraz liczenia.
- Zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne uwarunkowania skuteczności działań terapeutycznych podejmowanych w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
- Zna merytoryczne i metodyczne podstawy programowania działań terapeutycznych w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
- Zna sposoby konstruowania i ewaluacji indywidualnych oraz grupowych planów korekcyjno-kompensacyjnych.
- Potrafi udzielać wsparcia dziecku/ uczniowi z grupy ryzyka oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w ramach prowadzonych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Umiejętności:
- Potrafi interpretować korekcję i kompensację jako oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Potrafi analizować metodykę zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
- Potrafi stosować metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
- Potrafi projektować proces wsparcia dziecka lub ucznia z grupy ryzyka oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przedszkolu i szkole w ramach projektowanych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
- Potrafi opracować program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dziecka/ucznia z trudnościami w uczeniu się (w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się) oraz dokonać jego ewaluacji.
Kompetencje społeczne:
- Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych.
- Współpracuje z innymi nauczycielami-specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024Ln:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Link do zajęć: |
W cyklu 2021Ln:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 50 |
W cyklu 2022Ln:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 50 |
W cyklu 2024Ln:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 50 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: