Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu SP-MWD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1.Student zna podstawę programową w zakresie edukacji przedszkolnej dzieci słabosłyszących i niesłyszących
2.Posiada elementarną , uporządkowana wiedzę na temat celów, metod i form pracy stosowanych w wychowaniu przedszkolnym
3.Zna metody rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej
Umiejętności
1.Student potrafi samodzielnie napisać konspekt zajęć dydaktycznych w przedszkolu z pomocami dydaktycznymi oraz przeprowadzić jego analizę
2.Potrafi zróżnicować rodzaje zabaw i adekwatnie dobierać do wieku dziecka
3.Potrafi przeprowadzić obserwację i diagnozę przedszkolną dziecka z wadą słuchu
4.Potrafi ocenić dojrzałość szkolną dziecka z wadą słuchu
5.Zna etapy przygotowanie dziecka do nauki czytania i pisania
6.Zna rodzaje współpracy z rodzicami
Kompetencje społeczne
1.Poddaje refleksji własne oraz obserwowane działania edukacyjno-wychowawcze, wyraża gotowość korygowania błędów metodycznych
2. Przestrzega zasad moralnych i etycznych w pracy pedagoga
3. Potrafi zorganizować sytuacje do nabywania przez dzieci z wadą słuchu doświadczeń
Literatura
1. Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r.
2. Bogdanowicz M. Przygotowanie do nauki pisania-Ćwiczenia grafomotoryczne wg Hanny Tymichowej ,Wyd. Harmonia
3. Eckert U , Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej, Warszawa, 1982.
4. Eckert U. Test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu, Warszawa, 2001.
5. Gałkowski T. , Stawowy-Wojnarowska I. Wychowanie dzieci głuchych w przedszkolu, Warszawa, 1990.
6. Kamińska K. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Wyd. WSiP Warszawa, 2005
7. Klim-Klimaszewska A. Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Wyd. Era
8. Wilgocka –Okoń B. Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich, Wyd. Akademickie ‘ŻAK” 2003
9. Włoch S, Włoch A. Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wyd. Akademickie „ŻAK” 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: