Metodyka pracy z uczniem niewidomym i słabowidzącym SP-MUS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student potrafi scharakteryzować wybrane narzędzia i materiały służące do diagnozy psychopedagogicznej i wspomagania rozwoju dziecka z dysfunkcją wzroku, np. ROR, INSITE, Program Oregoński – potrafi wskazać na różnice w ich zastosowaniu
Student potrafi wskazać oraz scharakteryzować podstawy programowe MEN dotyczące wychowania i edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku w wieku przedszkolnym
Student potrafi wymienić i omówić elementy organizacji pracy w przedszkolu specjalnym dla dzieci z dysfunkcją wzroku
Student potrafi scharakteryzować specyfikę rozwoju poznawczego, językowego, motorycznego, emocjonalnego, społecznego dziecka z dysfunkcją wzroku w wieku przedszkolnym
Student potrafi wymienić i opisać zasady, metody i formy organizacji procesu dydaktycznego w grupach przedszkolnych dla dzieci z dysfunkcją wzroku
Student potrafi wymienić zasady doboru i adaptacji pomocy dydaktycznych dla dzieci z dysfunkcją wzroku w wieku przedszkolnym
Student potrafi wymienić i opisać wybrane metody, programy terapeutyczne wykorzystywane w pracy z dziećmi z dysfunkcją wzroku w wieku przedszkolnym
Umiejętności
Student potrafi w sposób metodycznie poprawny zaplanować zajęcia dydaktyczne dla dzieci z dysfunkcja wzroku w wieku przedszkolnym
Student potrafi dokonać oceny poprawności wykonania oraz przydatności pomocy dydaktycznej do pracy z dzieckiem z dysfunkcją wzroku
Potrafi zaprojektować i wykonać pomoc dydaktyczną przeznaczoną dla dziecka z dysfunkcją wzroku w wieku 3-6 lat
Kompetencje społeczne
Student jest wrażliwy i otwarty na potrzeby małego dziecka z dysfunkcją wzroku
Efektywnie współpracuje w mniejszej grupie podczas zajęć warsztatowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: