Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu SP-MSK1
Metodyka ćwiczeń: usprawniających uszkodzony narząd słuchu
w zakresie zachowanych resztek słuchowych,
Wychowanie słuchowe i jego etapy
Trening słuchowy i jego etapy - omówienie materiałów do ćwiczeń na dźwiękach mowy i otoczenia
Prezentacje i przeprowadzenie przykładowych zajęć z wykorzystaniem różnych metod wspomagających pracę z dziećmi z wadą słuchu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 10 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 godz.
Przygotowanie się do zaliczenia - 5 godz.
Inne formy - obserwacja i analiza zajęć
Literatura
Csanyi Y. /1994/ Słuchowo – werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP. W-wa
Góralówna M.: Dziecko z trwałym kalectwem słuchu, Wyd. PZWL, 1970
Góralówna M.: Ocena utraty słuchu różnymi metodami pomiarowymi (w: ) Eckert U. (red) Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki, Wyd. WSPS, Warszawa, 1998
Hoffmann B. /1979/ Rewalidacja niesłyszących. PWN, W-wa
Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia – metody – możliwości. PWN, W-wa
Młynarska M., Smereka T. /1992/ Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu. UG. Zakład Logopedii, Gdańsk
Pujol R., Uziel A.: Rozwój układu słuchowego u człowieka. Audiofonologia t. VI/1994, Wyd. PKA, Warszawa - Lublin
Wereszka K. (2014): Audiologia pedagogiczna – uwarunkowania zaburzeń i oceny słuchu małego dziecka W: R. Piotrowicz (red.). Interdyscyplinarne uwarunkowania rozwoju małego dziecka, wybrane zagadnienia. Warszawa, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej,(s.171-194)
Eckert U., Wereszka K.: Wychowanie słuchowe jako wsparcie osób z wadą słuchu [w:] Amadeusz Krause, Katarzyna Materna, Jolanta Rzeźnicka – Krupa: Życie z niepełnosprawnością – wyzwania edukacyjne, rehabilitacyjne i normalizacyjne. DYSKURSY PEDAGOGIKI SPECJALNEJ, Wyd. Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2010
Wereszka K. (2016): Słyszę i słucham – jak rozwija się słyszenie małego dziecka. W: R. Piotrowicz, M. Walkiewicz - Kurtak (red.). Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka. Warszawa, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej,(s.171-194)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: