Metody pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki SP-MPM1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Poznanie wybranych metod wykorzystywanych w pracy terapeutycznej z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki. Omówienie postępowania terapeutycznego w pierwszym etapie terapii - do czasu osiągnięcia dojrzałości szkolnej. Zapoznanie praktyczne z technikami, ćwiczeniami i pomocami dydaktycznymi: Charakterystyka postępowania terapeutycznego na drugim etapie terapii – rekonstrukcja systemu wiadomości i umiejętności matematycznych szkolnych w zakresie nauczania początkowego i w klasach IV - VI. Zapoznanie praktyczne z technikami, ćwiczeniami i pomocami dydaktycznymi (dodawanie i odejmowanie w zakresie 100; mnożenie i dzielenie; układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych; dziesiętny system pozycyjny, kolejność wykonywania działań; algorytmy działań pisemnych, rozumienie pojęcia ułamka). Zasady konstruowania scenariusza zajęć terapii pedagogicznej w zakresie matematyki dla dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. |
W cyklu 2021Ln:
1. Poznanie wybranych metod wykorzystywanych w pracy terapeutycznej z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki. |
W cyklu 2022Ln:
1. Poznanie wybranych metod wykorzystywanych w pracy terapeutycznej z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna zasady korekcji i kompensacji jako oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się liczenia.
- Zna pedagogiczne postępowanie diagnostyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Zna metody terapii w edukacji matematycznej.
Umiejętności:
- Potrafi interpretować korekcję i kompensację jako oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Potrafi analizować i tworzyć dokumentację diagnostyczną dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Potrafi analizować i stosować metody terapii w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej.
- Potrafi wykorzystywać wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu, szkole lub poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- Potrafi konstruować i ewaluować indywidualne i grupowe plany korekcyjno-kompensacyjne.
Kompetencje społeczne:
- Wykazuje się autorefleksyjną postawą w odniesieniu do własnego rozwoju zawodowego.
- Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa52e4776ef9240a39e902714d6a60fe5%40thread.tacv2/conversations?groupId=5b924163-798d-43df-9904-abd1e6f3f966&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA Omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, dyskusja dydaktyczna, symulacja, metoda problemowa. praca zdalna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 20 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 30h Przygotowanie się do egzaminu 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: