Metody neurofizjologiczne oraz techniki pielęgnacji w rehabilitacji dziecięcej SP-MNT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie w pracy z małym dzieckiem
- Zna normy rozwoju sprawności psychofizycznych
- poznanie zasad, technik i sposobów rehabilitacji małego dziecka zgodnie z neurofizjologicznymi metodami stymulacji
- Zna i rozumie zasady opieki i pielęgnacji wychowującej małego dziecka; zna cele i założenia właściwej pielęgnacji wrażliwej małego dziecka
- Zna i rozumie podstawy rehabilitacji oraz zasady rehabilitacji dziecka z zaburzeniami funkcji ruchowych
- Ma elementarną wiedzę dotyczącą metod i technik fizjoterapii dziecięcej w rehabilitacji ruchowej oraz w zastosowaniu w codziennym procesie wspomagania rozwoju dziecka w domu i placówce
- Zna i rozumie programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju i wczesnej interwencji.
Umiejętności:
- Potrafi analizować podstawy rehabilitacji, rehabilitację dziecka z zaburzeniami funkcji ruchowych
- Potrafi scharakteryzować metody i techniki neurorozwojowe
- Potrafi realizować programy terapeutyczne stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju i wczesnej interwencji
- Potrafi planować opiekę i pielęgnację wychowującą małego dziecka. Potrafi prawidłowo zastosować pozycje ułożenia oraz wykonać czynności pielęgnacyjne z uwzględnieniem miejsca i rodzajów zaburzeń napięcia mięśniowego oraz dysfunkcji ruchowych u noworodka, dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym.\
- Pracować w zespole pełniąc różne role, podejmować i wyznaczać zadania, współpracować z innymi specjalistami i uczestnikami procesu rehabilitacji, edukacji, terapii.
Kompetencje społeczne:
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego
- Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne
- Odpowiedzialnie pełni rolę zawodową związaną z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną, terapeutyczną i resocjalizacyjną, w tym: przyjmuje odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki
- Podejmuje refleksje na tematy etyczne, przestrzega zasad etyki zawodowej i etyki badań naukowych
- Wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: