Metodyka nauczania dzieci niewidomych i słabowidzących SP-MNS1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (max. 10)
Zna zasady, metody i formy organizacji procesu dydaktycznego w klasach 1-3 dla uczniów z dysfunkcją wzroku
Potrafi wymienić specjalne potrzeby edukacyjne uczniów niewidomych i słabowidzących oraz strategie zaspakajania tych potrzeb
Zna zasady doboru i adaptacji pomocy dydaktycznych dla uczniów niewidomych i słabowidzących
Umiejętności (max. 10)
Potrafi dokonać diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysfunkcja wzroku i na jej podstawie dokonać niezbędnych modyfikacji procesu nauczania
Potrafi w sposób metodycznie poprawny zaplanować i przeprowadzić zajęcia zintegrowane dla uczniów z dysfunkcją wzroku, w tym m.in. przygotować scenariusz zajęć wraz z zaadaptowanymi pomocami dydaktycznymi
Potrafi zinterpretować wyniki badań naukowych dotyczących trudności uczniów z dysfunkcją wzroku w nabywaniu podstawowych umiejętności szkolnych (czytanie, pisanie, liczenie)
Kompetencje społeczne (max. 10)
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: