Metodyka nauczania czytania i pisania SP-MNC
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Słuchacz opisuje i wyjaśnia czytanie jako proces komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłócenia, zna funkcje oceny umiejętności czytania i pisania, rodzaje tekstów do czytania i pisania, usprawnianie umiejętności czytania i pisania.
Opisuje i wyjaśnia teorie dotyczące procesu intelektualnego jakim jest opanowanie umiejętności czytania i pisania, psycholingwistycznych podstaw czytania, przebiegu procesu czytania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów w strukturze poznawczej, psychomotorycznej, sensorycznej, semantycznej, krytyczno-twórczej, grafomotorycznej, motywacyjnej, słownikowo -pojęciowej.
Opisuje strategie i etapy kształtowania umiejętności czytania i pisania oraz alternatywne metody nabywania tych umiejętności, zna własności czytanego podmiotu, metody początkowej nauki czytania, eksperymentalne metody nauki czytania.
Umiejętności:
Słuchacz analizuje i stosuje wiedzę teoretyczną z zakresu czytania i pisania w projektach metodycznych.
Określa prawidłowości i zaburzenia występujące w procesie nauki czytania i pisania.
Opracowuje praktyczny projekt zastosowania poznawczych metod nauki czytania i pisania.
Kompetencje:
Słuchacz dyskutuje o złożoności procesu czytania i pisania i potrafi łączyć wiedzę w indywidulanych projektach.
Prezentuje postawę gotowości do zauważania indywidualnych możliwości czytania i pisania oraz poszukuje optymalnych rozwiązań w zakresie alternatywnych i efektywnych metod nauki czytania i pisania.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: