Modele i standardy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej, środowiskowej SP-MIS1
Wczesna interwencja a wczesne wspomaganie rozwoju jako kompleksowa, skoordynowana pomoc dziecku i rodzinie - pojęcia, założenia, zadania i funkcje.
- Organizacja, modele i standardy wczesnego wspomagania oraz wczesnej interwencji terapeutycznej na świecie i w Polsce.
- Organizacja opieki i wychowania małego dziecka i systemu wsparcia rodziny w Polsce.
- Standardy organizacji systemu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wspierania rodziny (WWR).
- Profil kompetencyjny zespołu WWR i specjalisty WWR (wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny).
- Modele współpracy specjalistów i ich zastosowanie we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka i rodziny, zasady i sposoby organizacji pracy zespołów WWR, metody i sposoby diagnozowania i podnoszenia jakości współpracy specjalistów WWR.
W cyklu 2021Zn:
- Wczesna interwencja a wczesne wspomaganie rozwoju jako kompleksowa, skoordynowana pomoc dziecku i rodzinie - pojęcia, założenia, zadania i funkcje. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Definiuje podstawowe pojęcia wczesna interwencja, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, interwencja kryzysowa
Zna i rozumie zasady organizacji opieki i wychowania małego dziecka w Polsce.
Zna i rozumie zasady organizacji, modele i standardy wczesnego wspomagania oraz wczesnej interwencji terapeutycznej.
Student zna założenia modelu kompleksowej, wielospecjalistycznej, transdyscyplinarnej wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
Umiejętności:
Potrafi określać organizację, modele i standardy wczesnego wspomagania oraz wczesnej interwencji terapeutycznej. Opisuje modele wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania, formułuje założenia wczesnej interwencji w systemie opieki zdrowotnej oraz wczesnego wspomagania w systemie edukacji
Potrafi analizować organizację opieki i wychowania małego dziecka w Polsce.
Rozumie oraz potrafi wyjaśnić znaczenie interdyscyplinarnego, kompleksowego podejścia w procesie wspomagania rozwoju małego dziecka oraz umie wskazać zależności między obszarami działań.
Kompetencje społeczne:
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Kryteria oceniania
OPIS METOD KSZTAŁCENIA:
wykład, pokaz, prezentacja, metody praktycznego działania.
NAKŁAD PRACY STUDENTA:
SUMARYCZNA PUNKTÓW ECTS: 1
Uwagi
W cyklu 2021Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: wykład, pokaz, prezentacja, metody praktycznego działania. NAKŁAD PRACY STUDENTA: SUMARYCZNA PUNKTÓW ECTS:1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: