Multimedia w edukacji i arteterapii SP-MEA
Przestrzeń otwarta i zamknięta.
Przestrzeń wirtualna.
Współczesne techniki edycji obrazu cyfrowego.
Prezentacje multimedialne.
Różne aspekty interaktywności.
Praktyka tworzenia utworów i działań intermedialnych.
Organizacja przestrzeni na potrzeby wypowiedzi artystycznej.
Łączenie przestrzeni realnej z przestrzenią medialną.
Budowanie znaczeń artystycznych za pomocą różnych mediów.
Nowy status dzieła sztuki.
Współczesna praktyka artystyczna w działaniach edukacyjnych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- zna techniki nowych mediów
- zna sposoby zastosowania mediów artystycznych w działaniu arteterapeutycznym.
UMIEJĘTNOŚCI:
- dobiera właściwe środki multimedialne do koncepcji twórczej dzieła
- tworzy obiekty artystyczne z zastosowaniem środków multimedialnych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- posiada kompetencje komunikacyjne niezbędne do porozumiewania się w zakresie realizacji multimedialnych
- rozpoznaje potrzeby własne i innych uczestników interakcji w działaniu twórczym
- posiada umiejętność krytycznej oceny tworzonych realizacji.
Kryteria oceniania
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone merytorycznym wstępem z zastosowaniem metod oglądowych – prezentacje, pokazy wideo, slajdy. Bieżąca korekta prac ćwiczeniowych. Analiza indywidualna prac oraz prezentacja ćwiczeń przed grupą. Dyskusja dydaktyczna związana z wykonywanym zadaniem praktycznym. Ocena koncepcji projektu edukacyjno-artystycznego (pracy z wykorzystaniem środków multimedialnych).
Literatura
Gwóźdź A., (red.) Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001
Hansen 0., Gola J., (red:). Ku formie otwartej. Państwowa Galeria Sztuki Zachęta. Warszawa 2005
Manovich l., Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006
W cyklu 2020Zn:
Gwóźdź A., (red.) Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001 |
W cyklu 2021Zn:
Gwóźdź A., (red.) Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001 |
W cyklu 2022Zn:
Gwóźdź A., (red.) Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001 |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone merytorycznym wstępem z zastosowaniem metod oglądowych – prezentacje, pokazy wideo, slajdy. Bieżąca korekta prac ćwiczeniowych. Analiza indywidualna prac oraz prezentacja ćwiczeń przed grupą. Dyskusja dydaktyczna związana z wykonywanym zadaniem praktycznym. Ocena koncepcji projektu edukacyjno-artystycznego (pracy z wykorzystaniem środków multimedialnych). |
W cyklu 2021Zn:
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone merytorycznym wstępem z zastosowaniem metod oglądowych – prezentacje, pokazy wideo, slajdy. Bieżąca korekta prac ćwiczeniowych. Analiza indywidualna prac oraz prezentacja ćwiczeń przed grupą. Dyskusja dydaktyczna związana z wykonywanym zadaniem praktycznym. Ocena koncepcji projektu edukacyjno-artystycznego (pracy z wykorzystaniem środków multimedialnych). |
W cyklu 2022Zn:
Ćwiczenia praktyczne poprzedzone merytorycznym wstępem z zastosowaniem metod oglądowych – prezentacje, pokazy wideo, slajdy. Bieżąca korekta prac ćwiczeniowych. Analiza indywidualna prac oraz prezentacja ćwiczeń przed grupą. Dyskusja dydaktyczna związana z wykonywanym zadaniem praktycznym. Ocena koncepcji projektu edukacyjno-artystycznego (pracy z wykorzystaniem środków multimedialnych). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: