Logorytmika SP-LOR
Definicje i zadania logorytmiki.
Założenia metodyczne logorytmiki
Fizjologia ruchu.
Ocena sprawności ruchowej dzieci w wieku przedszkolnym.
Zajęcia muzyczno-ruchowe: ćwiczenia głosowo – fonacyjne, emisyjne, intonacyjne.
Ćwiczenia usprawniające małą i dużą motorykę
Ćwiczenia słowno-ruchowe i słowno-rytmiczne.
W cyklu 2020Zn:
1. Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. |
W cyklu 2021Zn:
1. Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. |
W cyklu 2022Zn:
1. Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna definicję pojęcia logorytmika
Potrafi scharakteryzować elementy wspólne dla muzyki i mowy
Uznaje zasadność włączenia logorytmiki do działań profilaktycznych i terapeutycznych w logopedii
Umiejętności
Umie stworzyć program i przeprowadzić zajęcia logorytmiczne
Potrafi pracować w zespole oraz prowadzić zajęcia z grupą w danym obszarze logopedii
Kompetencje społeczne
Rozumie znaczenie logorytmiki w procesie kształtowania i korygowania mowy dziecka
Literatura
W cyklu 2020Zn:
1. Brzozowska-Kuczkiewicz M., Emil Jacques-Dalcroze i jego rytmika, Warszawa 1991. |
W cyklu 2021Zn:
1. Brzozowska-Kuczkiewicz M., Emil Jacques-Dalcroze i jego rytmika, Warszawa 1991. |
W cyklu 2022Zn:
1. Brzozowska-Kuczkiewicz M., Emil Jacques-Dalcroze i jego rytmika, Warszawa 1991. |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: