Logopedyczne aspekty trudności szkolnych SP-LAS2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Treści: |
W cyklu 2021Zn:
Treści: |
W cyklu 2022Zn:
- Mowa - wyjaśnienia terminologiczne. |
W cyklu 2023Zn:
- Mowa - wyjaśnienia terminologiczne. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2023Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej (w aspekcie trudności logopedycznych).
- Zna funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego (mózgowe mechanizmy mowy) w kontekście specyficznych trudności w uczeniu się.
- Zna i rozumie działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się.
Umiejętności:
- Potrafi analizować i definiować pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań pedagogiki korekcyjnej (w aspekcie trudności logopedycznych).
- Potrafi określać psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych i logopedyczne aspekty specyficznych trudności w uczeniu się.
- Potrafi planować i realizować działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się.
Kompetencje społeczne:
- Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych.
- Wykazuje gotowość do współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
Kaczmarek, L. (1991). O polskiej logopedii. W: Przedmiot logopedii. Red. H. Borowiec, S. Grabias. Komunikacja językowa i jej zaburzenia. Lublin: Wyd. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS. |
W cyklu 2021Zn:
Kaczmarek, L. (1991). O polskiej logopedii. W: Przedmiot logopedii. Red. H. Borowiec, S. Grabias. Komunikacja językowa i jej zaburzenia. Lublin: Wyd. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS. |
W cyklu 2022Zn:
1.Kaczmarek, L. (1991). O polskiej logopedii. W: Przedmiot logopedii. Red. H. Borowiec, S. Grabias. Komunikacja językowa i jej zaburzenia. Lublin: Wyd. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS. 2. Logopedia. Pytania i odpowiedzi. (2001). Pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Grażyny Jastrzębowskiej. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. 3. Pietras, I.: Reinterpretacja błędów w piśmie. (2003). W: Komunikowanie się we współczesnym świecie. Red. B. Kaczmarek i K. Markiewicz. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 4. Styczek, I. (1979). Logopedia. Warszawa: PWN. |
W cyklu 2023Zn:
1. Jedlińska, A., Lipiec, D., Maliszewska-Barej, K. (2022). Zrozumieć dziecko z ryzykiem dysleksji. Trudności w nauce czytania i pisania. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Link do zajęć: Godziny kontaktowe np. wykład 25 |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: wykład problemowy, dyskusja, metoda sytuacyjna, działania praktyczne Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład: 15h Przygotowanie się do zajęć: 30h Przygotowanie się do symulacji - 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Zn:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: