Kompetencje psychologów pracujących z dziećmi i młodzieżą SP-KPM
•Wiedza z różnych dziedzin psychologii i umiejętność posługiwania się wiedzą, czyli gotowość do tzw. refleksyjnej praktyki jako warunek rzetelnej, trafnej i etycznej diagnozy oraz efektywnej pomocy.
•Znajomość kodeksów prawnych i etycznych w kwestiach dotyczących dzieci i młodzieży.
•Gotowość i umiejętność współpracy z innymi specjalistami, także w zespole
•Formy rozwijania i kształtowania kompetencji osobistych.
•Formy rozwijania i kształtowania kompetencji zawodowych - diagnostycznych i związanych z udzielaniem pomocy.
•Popularyzacja wiedzy psychologicznej - problem odpowiedzialności psychologa występującego w mediach.
W wyniku kształcenia psycholog nabędzie umiejętność:
•wykonywania zawodu psychologa zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi i etycznymi,
•współpracy z innymi specjalistami,
•planowania i realizowania własnego rozwoju zawodowego
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1. Bradshaw J., Zrozumieć rodzinę, IPZiT, Warszawa, 1994.
2. Brzezińska A., Lutomski G., Smykowski B. (red.), Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, Zysk i S-ka, Poznań, 1995.
3. Erikson E., Dzieciństwo i społeczeństwo, Rebis, Poznań, 1997.
4. Kościelska M., Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa, 1995.
5. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa, 1996.
6. Namysłowska I., Terapia rodzin
7. Namysłowska I. (red.), Psychiatria Dzieci i Młodzieży, PWN, 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: