Komunikacja interpersonalna i kierowanie procesami społecznymi SP-KIK1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
zna cele, metody, etapy, zasady, formy i środki komunikacji interpersonalnej
zna podstawowe zasady klasycznych i nowoczesnych metod rozwiązywania konfliktów
Umiejętności
potrafi przeprowadzić różne rodzaje ćwiczeń nawiązywania i podtrzymywania pozytywnych relacji społecznych
potrafi stworzyć adekwatnie do potrzeb dziecka wychowawczy program naprawczy, wyznaczając w nim m.in. cele ogólne, szczegółowe i operacyjne sformułowane w indywidualnym kontekście aktualnego, najbliższego i potencjalnego rozwoju dziecka
Kompetencje społeczne
uznaje za ważne świadome i kompetentne rozwiązywanie konfliktów i umiejętne kierowanie procesami społecznymi
Literatura
1.Maksymowska E., Sobolewska Z. Werwicka M., Wychowywać ucząc CODN 2006
2.Maurice J. Elias, Steven E. Tobias, Brian S.Friedlander – Dziecko emocjonalnie inteligentne, Moderski I S-ka, Poznań 1998
3.MacKenzie R. Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie GWP, Gdańsk 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: