Książka artystyczna SP-KAR
Wprowadzenie do książki artystycznej- założenia, koncepcje, efektywność procesu terapeutycznego.
Warsztaty w przestrzeni otwartej i zamkniętej- książka artystyczna: przykłady zastosowań w obszarze edukacji, medycyny i resocjalizacji.
Analiza Międzynarodowych Projektów Artystyczno-Edukacyjnych np. „Piramida 2000", „poMYŚLpozytywnie”, „DRABINA”, „PODŁOGA” W. Karolaka.
Ćwiczenia warsztatowe:
Książka artystyczna w relacji do mitu książki.
Książka artystyczna jako forma tworząca jej treść.
Książka jako obiekt przestrzenny.
Książka jako zapis procesu jej kreacji.
Książka jako warsztat edukacyjny lub artystyczny.
W cyklu 2020Ln:
Wprowadzenie do książki artystycznej- założenia, koncepcje, efektywność procesu terapeutycznego. |
W cyklu 2021Zn:
Wprowadzenie do książki artystycznej- założenia, koncepcje, efektywność procesu terapeutycznego. |
W cyklu 2021Ln:
Wprowadzenie do książki artystycznej- założenia, koncepcje, efektywność procesu terapeutycznego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- zna teoretyczne podstawy odnoszące się do kreacji książki artystycznej jako formy działania artystycznego i arteterapeutycznego
- zna zasady formowania książki artystycznej - cele, zadania
- zna rolę kreacji książki artystycznej w rozwoju podmiotowym.
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi zaprojektować działanie edukacyjne oparte na kreacji książki artystycznej
- potrafi omówić książkę artystyczną w kontekście jej roli jako obiektu artystycznego i działania wspierającego rozwój podmiotowy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- w sposób twórczy rozwiązuje problemy poznawcze w interakcjach społecznych
- kreatywnie uczestniczy w pracy zespołowej, w roli lidera, jak i uczestnika.
Kryteria oceniania
Wykład, konwersatorium, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe.
Godziny kontaktowe, wykład 5, ćwiczenia 10
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie się do zaliczenia 5
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10
Inne formy 10
Sumaryczna liczba punktów ECTS 5
Kryteria oceny
Wykład - ocena projektu książki artystycznej (założenia, koncepcja) - wypowiedź ustna. Ćwiczenia – realizacje praktyczne, ocena prezentacji twórczych na tle grupy ćwiczeniowej. Realizacja, dokumentacja, upowszechnianie warsztatów twórczych w przestrzeni otwartej i zamkniętej-propozycje do realizacji.
Praca zdalna obejmuje wysłanie drogą elektroniczną treści i opisu zagadnień programowych, materiałów dydaktycznych, zadań do samodzielnego wykonania, instrukcji, wskazówek dotyczących pytań i analizy prac na adres grupy. Kontakt i informacje szczegółowe w zakładce przedmiotu/grupy zajęcia: wykład, ćwiczenia.
Praktyki zawodowe
Istnieje możliwość odbycia praktyki zawodowej w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia w Pruszkowie, po zaliczeniu pierwszego semestru. Szczegółowe informacje dotyczące praktyki u Kierownika studiów podyplomowych.
Literatura
Józefowski E., (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. AHE. Łódź.
Hochuli J., (1995) Projektowanie książki w Szwajcarii. Wydawnictwo Baran i Suszczyński. Kraków
Kalczyńska A., (1992) Sztuka książki - The Art of the Book” Libri Scheiwiller Milano.
Karolak W., (2016). Książka artystyczna w twórczym rozwoju. Difin. Warszawa.
Rypson P., (2000) Książki i strony- Polska książka awangardowa i artystyczna w XX wieku. Warszawa.
SeddonP., (2018) Exhibition Review. Press & Release 2016: Technology and the Evolution of The Artist’s Book, [w:] Sarah Bodman (red.), Artist’s Book Yearbook
W cyklu 2020Ln:
Józefowski E., (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. AHE. Łódź. |
W cyklu 2021Zn:
Józefowski E., (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. AHE. Łódź. |
W cyklu 2021Ln:
Józefowski E., (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych. AHE. Łódź. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: