Interwencje kryzysowe w szkole SP-IWS
Przemoc i agresja między uczniami – analiza zjawiska, koncepcje teoretyczne
Interwencja w szkole, a prawo
Struktura interwencji i jej planowanie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- słuchacz umie opisać różne problemy zagrażające zdrowiu i życiu dzieci i młodzieży szkolnej
- zna zasady pomocy psychologicznej w sytuacji rozpoznania problemu.
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi decydować o podjęciu właściwych działań interwencyjnych po stwierdzeniu występowania problemu w adaptacji psychospołecznej w szkole
- potrafi opracować plan działań interwencyjnych w sytuacjach problemowych i wprowadzić go w życie
- potrafi zaoferować pomoc rodzinie i nauczycielom dziecka z problemem.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- kieruje się kodeksem etycznym psychologa w trakcie formułowania programów interwencyjnych i profilaktycznych.
Kryteria oceniania
FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI
Uczestnictwo w zajęciach np. wykład, ćwiczenia 15
Przygotowanie się do zajęć (np. lektura tekstu) 10
Przygotowanie się do egzaminu
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15
Inne formy
Sumaryczna liczba punktów ECTS 4
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Mobbing. Fala przemocy w szkole. Jak ją powstrzymać?”; Dan Olweus; J. Santorski & Co Agencja Wydawnicza, Warszawa 2007
“Przemoc rówieśnicza. Zapobieganie i interwencje. Skuteczne strategie dla szkół”; Susan .M. Swearer, Dorothy L. Espelage, Scott A. Napolitano, Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA, Warszawa 2010
Literatura uzupełniająca:
„Strategie interwencji kryzysowej”; R.K. James, B. E. Gilliland, PARPA Wydawnictwo Edukacyjne, 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: