Interwencja wobec dziecka w sytuacji choroby somatycznej SP-IWD
TREŚCI PROGRAMOWE:
1. Dziecko jako pacjent oddziału somatycznego.
2. Teoretyczne modele adaptacji dziecka i jego rodziny do sytuacji przewlekłej choroby somatycznej.
3. Pomoc psychologiczna dzieciom chorym somatycznie z uwzględnieniem typu choroby:
-zaburzenia psychosomatyczne
-transplantologia
-onkologia
-diabetologia
-gastroenterologia i inne.
4. Rola systemu rodzinnego w chorobie dziecka.
5. Etyczne aspekty wsparcia.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ:
Wiedza:
Słuchacz ma wiedzę o metodach pracy z dzieckiem w sytuacji kryzysu wynikającego z choroby somatycznej
Słuchacz zna zasady pracy z dzieckiem w kryzysie
Słuchacz ma wiedzę na temat strategii interwencyjnych w sytuacji kryzysu dziecka chorego somatycznie;
Słuchacz zna zasady i metody pracy i wsparcia dziecka w kryzysie spowodowanym skutkami choroby somatycznej.
Umiejętności:
Słuchacz potrafi zastosować wiedzę zdobytą podczas studiów pracy z dzieckiem i systemem rodzinnym
Słuchacz potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej na temat etapów zmierzania się z chorobą, aby zaplanować i przeprowadzić interwencję wobec dziecka, systemu rodzinnego i szkoły.
Kompetencje Społeczne:
Absolwent zna wartość wsparcia psychologicznego w przypadku choroby somatycznej dziecka;
Absolwent ma motywację do angażowania się we wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie wynikającym z borykania się ze skutkami choroby somatycznej;
Słuchacz ma świadomość etycznych aspektów prowadzonej interwencji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: