Fizjoterapia pediatryczna SP-FIP1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna i rozumie podstawy fizjoterapii w pracy z małym dzieckiem
- Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu fizjoterapii pediatrycznej
- Zna i rozumie biologiczne podstawy rozwoju małego dziecka. Posiada wiedzą na temat mechanizmów prawidłowego rozwoju psychomotorycznego małego dzieck.
- Zna stadia rozwoju motorycznego.
Umiejętności:
- Potrafi określić i scharakteryzować kluczowe obszary i umiejętności ruchowe dla osiągnięcia poszczególnych etapów rozwojowych dziecka
- Potrafi wykorzystywać podstawy fizjoterapii w pracy z małym dzieckiem
- Potrafi analizować i interpretować biologiczne podstawy rozwoju. Potrafi skojarzyć miejsce uszkodzenia CUN z zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych
- Potrafi określić sygnały ostrzegawcze w przebiegu rozwoju motorycznym małego dziecka
- Potrafi scharakteryzować zaburzenia funkcji ruchowych.
Kompetencje społeczne:
- Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego
- Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: