Elementy terapii integracji sensorycznej SP-ETI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz zna teorię integracji sensorycznej - założenia metodologiczne, definicje, główne centra procesów integracji sensorycznej w układzie nerwowym.
Zna etapy rozwoju integracji sensorycznej.
Zna budowę i funkcjonowanie bazowych układów zmysłowych.
Zna zaburzenia w funkcjonowaniu człowieka spowodowane dysfunkcjami procesów integracji sensorycznej (ruch, zachowanie, emocje) .
Umiejętności
Słuchacz potrafi określić główne syndromy zaburzeń integracji sensorycznej:
a) dysfunkcje układu somatosensorycznego – obronność dotykowa, dyspraksja
b) dysfunkcje układu przedsionkowego – niepewność grawitacyjna, syndrom posturalno-okoruchowy
Umie określić zaburzenia percepcji słuchowej i mowy w relacji do funkcji układów zmysłowych.
Potrafi wymienić narzędzia diagnostyczne w metodzie integracji sensorycznej , przesiewowe próby kliniczne do wyłaniania problemów w rozwoju integracji sensorycznej u dziecka.
Potrafi umieścić elementy terapii integracji sensorycznej w programie rehabilitacji dziecka z wadą słuchu
Kompetencje społeczne
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: