Elementy pedagogiki specjalnej SP-ESP
Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej.
Pedagogika specjalna jako nauka i jej subdyscypliny.
Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku.
Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z pedagogiką specjalną.
Organizacja procesu kształcenia specjalnego i integracyjnego w Polsce.
Podstawowe zasady rewalidacji i resocjalizacji osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i wsparcia społecznego.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: |
Kryteria oceniania
Ocena ustnej wypowiedzi, obecności, oraz aktywności podczas zajęć. t
Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru)
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1.Dykcik W. red. 2010 Pedagogika specjalna. Poznań. Wydawnictwo Naukowe UAM
Literatura uzupełniająca:
1.Sękowska Z. 2010, Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa, WSPS
2.Kosakowski Cz. 2013, Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls.
3.Krause A. red. 2012 Szkoła dla osób z niepełnosprawnością. Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
4.Zawiślak A. 2009. Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej. Kraków. Wydawnictwo Impuls.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: