Ergoterapia - terapia ręki w rozwoju małego dziecka SP-ERG3
- Ergoterapia - założenia.
- Terapia ręki- funkcje, etapy rozwojowe, uwarunkowania funkcji ręki
- Treningi manualne w edukacji i rehabilitacji zdrowotnej
- Ocena funkcji
- Metodyka grafomotoryki
W cyklu 2021Ln:
- Ergoterapia - założenia. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Zna normy rozwoju sprawności psychofizycznych - poznanie zasad, technik ergoterapii małego dziecka
Zna cele i założenia ergoterapii małego dziecka
Ma elementarną wiedzę dotyczącą metod i technik uprawniania manualnego w zastosowaniu w codziennym procesie wspomagania rozwoju dziecka w domu i placówce
Ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie w pracy z małym dzieckiem.
Umiejętności:
Potrafi scharakteryzować przeprowadzać usprawnianie manualne na podstawie diagnozy funkcjonalnej i rozwojowej dziecka
Potrafi prawidłowo zastosować pozycje ułożenia oraz wykonać czynności terapeutyczne uwzględnieniem miejsca i rodzajów zaburzeń napięcia mięśniowego oraz dysfunkcji ruchowych u noworodka, dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym.
Pracować w zespole pełniąc różne role, podejmować i wyznaczać zadania, współpracować z innymi specjalistami i uczestnikami procesu rehabilitacji, edukacji, terapii.
Kompetencje społeczne:
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego.
Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.
Odpowiedzialnie pełni rolę zawodową związaną z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną, terapeutyczną i resocjalizacyjną, w tym: przyjmuje odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki.
Podejmuje refleksje na tematy etyczne, przestrzega zasad etyki zawodowej i etyki badań naukowych.
Wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej.
Literatura
Piotrowska-Madej K. , Żychowicz A. (2017) Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci
Piotrowicz R. (2017) Grafomotoryka. PWN
Uwagi
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15 Przygotowanie się do zajęć - 18 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: