Diagnoza ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki (szkoła i poradnia) SP-DZE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
Kryteria diagnostyczne specyficznych trudności w uczeniu się matematyki według ICD-10 oraz DSM-V. |
W cyklu 2021Zn:
1. Kryteria diagnostyczne specyficznych trudności w uczeniu się matematyki według ICD-10 oraz DSM-V. |
W cyklu 2022Zn:
Kryteria diagnostyczne specyficznych trudności w uczeniu się matematyki według ICD-10 oraz DSM-V. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- zna specjalistyczną terminologię (w tym prawną) dotyczącą przebiegu pedagogicznego postępowania diagnostycznego wobec uczniów ze specyficznymi trudnościami w liczeniu w praktyce szkolnej
- zna specjalistyczną (w tym prawną) terminologię dotyczącą przebiegu pedagogicznego procesu diagnostycznego wobec uczniów ze specyficznymi trudnościami w liczeniu w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej
- zna metody i wybrane narzędzia diagnostyczne stosowane w procesie diagnostycznym specyficznych trudności w uczeniu się w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz rozumie zasadność ich wyboru
- zna zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
Umiejętności:
- potrafi różnicować zwykłe i specyficzne trudności w uczeniu się oraz prezentować obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu specyficznych zaburzeń arytmetycznych w celu analizy złożonych problemów diagnostycznych oraz wytycza kierunki diagnozy
- potrafi przeprowadzić diagnozę ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczniu się matematyki wykorzystując wybrane narzędzia
- potrafi analizować i interpretować prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się
- potrafi tworzyć dokumentację diagnostyczną ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Kompetencje społeczne:
- wykazuje się refleksyjnością i odpowiedzialnością w planowaniu działań diagnostycznych wobec dziecka/ucznia.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a54232ec40c314102bd554e5147ad32fc%40thread.tacv2/conversations?groupId=a39727bf-27b7-4fd5-870b-5b541e09ba32&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA prezentacja, ćwiczeniowe, praca zdalna AKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 25 h Przygotowanie się do zajęć, lektury 20h Przygotowanie się do egzaminu 20h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: