Diagnoza i terapia zaburzeń SI u dziecka w wieku szkolnym SP-DSD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
1. Uczenie się przed narodzinami i po nim (w jaki sposób człowiek się uczy – budowa układu nerwowego, sieci neuronalne, asymetria półkulowa 2. Rozwój poszczególnych zmysłów. Budowa, współdziałanie zmysłów i ich wpływ na funkcjonowanie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3. Odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się, przyczyny niepowodzeń szkolnych 4. Procesy poznawcze, sfera emocjonalno-motywacyjna, mowa, sfera ruchowa a funkcjonowanie mózgu i nabywanie nowej wiedzy i umiejętności oraz różne sposoby uczenia się |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna wpływ integracji bodźców sensorycznych różnych modalności na reakcje posturalne, procesy słuchowo-językowe, procesy uwagi, percepcji wzrokowej, grafomotoryki
- Zna objawy poszczególnych typów zaburzeń integracji sensorycznej mających wpływ na umiejętności szkolne dziecka.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi zaplanować i przeprowadzić proces diagnostyczny zaburzeń integracji sensorycznych u dziecka w wieku szkolnym
- Umie wspomóc nauczycieli oraz rodziców dziecka w przezwyciężaniu trudności szkolnych wynikających z zaburzeń integracji sensorycznych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz rozumie proces ustawicznego dokształcania.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, film Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: