Drama - 2 SP-DRAb
1. Techniki dramy.
2. Arteterapia a drama -implikacje do praktyki klinicznej.
3. Zajęcia dramowe praktyka w obszarze edukacji i resocjalizacji.
4. Elementy projektu dramowego.
5. Omówienie procesów dramaterapeutycznych: projekcja dramatyczna, gra, praca z rolą i personifikacja, dramaterapeutyczna empatia i dystans, aktywny widz i rola świadka, praca z ciałem, transformacja, paradoks rzeczywistość-fantazja.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- zna techniki dramowe
- zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym
- zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu.
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii
- projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów
- ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego
-przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań.
Kryteria oceniania
Ćwiczenia warsztatowe, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja. Ocena aktywności i wypowiedzi w trakcie warsztatów.
Literatura
Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność
Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS.
Warszawa 2013
Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej.
Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd.
APS. Warszawa 2013
Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: