Drama - 1 SP-DRAa
1. Drama pedagogiczna.
2. Psychodrama-techniki.
3. Socjodrama.
4. Koncepcja pracy według Brian Way.
5. Techniki dramy wykorzystujące plastykę.
6. Techniki dramy skupiające się na słowie pisanym.
7. Techniki dramy odwołujące się do doświadczeń teatru.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Student zna techniki dramowe
- Student zna mechanizmy prawidłowej komunikacji w działaniu dramowym
- Student zna środki wyrazu przynależne działaniu dramowemu.
UMIEJETNOŚCI:
- Student potrafi właściwie dobrać techniki dramowe do celów terapii
- Student projektuje działanie dramowe adekwatne do wskazanych celów
- Student ocenia poprawność adekwatność techniki dramowej zastosowanej w określonym działaniu arteterapeutycznym
- Student dobiera techniki dramowe do problemów i potrzeb uczestników grupy zajęciowej.
KOMPETENCJE SPOŁECZE:
- Student doskonali umiejętności obiektywnej oceny samorozwoju zawodowego
- Student przejmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań.
Kryteria oceniania
Ćwiczenia w grupie, scenki, konwersatorium, projekcja dramatyczna, praca z ciałem, transformacja, prezentacja na tle grupy autorskich warsztatów.
Literatura
Aichinger A. , Holl W. (2003), Psychodrama-terapia grupowa z dziećmi; Kielce, Wyd. Jedność
Lania A, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013
Lewadowska-Kidoń, (2003) Drama w kształceniu pedagogicznym; Lublin, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej.
Ostolska M, Drama (w) red. B.Łoza, A.Chmielnicka-Plaskota, T.Rudowski. Arteterapia od teorii do terapii. Podręcznik akademicki. Wyd. APS. Warszawa 2013
Way B.(1997) Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży; Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: