Diagnoza psychopedagogiczna SP-DPA3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
1. Teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej. Przedmiot i zakres diagnozy funkcjonalnej. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – cel, zakres. 2. Diagnoza funkcjonalna a diagnoza nozologiczna i „badanie testowe” – analiza porównawcza. 3. Metody wykorzystywane w procesie diagnozy funkcjonalnej: obserwacja (rodzaje, zasady prowadzenia obserwacji), wywiad (rodzaje, zasady przeprowadzania wywiadów), rozmowa. 4. Wybrane narzędzia wykorzystywane w diagnozie funkcjonalnej. 5. Zasady konstruowania arkuszy obserwacji i serii zadań diagnostycznych. 6. Rola zespołu specjalistów i innych osób wspierających w procesie rozpoznawania poziomu funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością. (7) Etyczne postępowanie w procesie diagnozy funkcjonalnej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna cechy dobrej diagnozy
- Zna teoretyczne podstawy wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym
- Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w diagnozie psychopedagogicznej
- Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych
- Zna zasady przeprowadzania rozmowy.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi interpretować dane diagnostyczne
- Potrafi opracować kwestionariusz wywiadu
- Potrafi opracować arkusze obserwacyjne
- Potrafi interpretować dane diagnostyczne.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest świadomy zasad etycznych w diagnozie i planowaniu działań rehabilitacyjnych.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: wykład dyskusja metoda sytuacyjna NAKŁAD PRACY STUDENTA: liczba godzin kontaktowych: wykład - 10 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 15 liczba godzin przygotowania się do egzaminu - 15 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: