Diagnostyka w pedagogice specjalnej - 2 SP-DGP2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
-Proces edukacyjno-terapeutyczny w aspekcie edukacji i terapii małych dzieci o zaburzonym rozwoju |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Zna i rozumie:
podstawy, cele, założenia, obszary i cechy diagnozy;
procedury badań diagnostycznych i eksperymentalnych w pedagogice specjalnej – analizy jakościowe i ilościowe;
przydatność metod diagnostycznych w ocenie specyfiki zaburzeń w rozwoju;
wybrane metody oceny funkcjonowania edukacyjnego, fizycznego, psychicznego i społecznego osób z niepełnosprawnościami
ocenę skuteczności stosowanych metod wychowania, nauczania specjalnego,
Zna założenia diagnozy funkcjonalnej na cechy diagnozy ukierunkowanej na rozwój
Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacji, konstruowania zadań diagnostycznych, przeprowadzania rozmowy, analizy dokumentów, interpretacji orzeczeń /
Zna zasady, etapy tworzenia dokumentacji diagnostycznej
UMIEJĘTNOŚCI
Umie określić założenia diagnozy funkcjonalnej
Umie dokonać analizy dokumentów, interpretacji orzeczeń
Umie interpretować dane diagnostyczne pozyskane w wyniku diagnozy możliwości i potrzeb różnych sfer badanego dziecka ze złożoną niepełnosprawnością
interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej;
konstruować proste narzędzia do diagnozy pedagogicznej;
Umie konstruować zadania diagnostyczne do oceny funkcjonowania dzieci z niepełnosprawnością złożoną
Umie opracować arkusze obserwacji, umie zaplanować i przeprowadzić rozmowę, analizy dokumentów, interpretacji orzeczeń
planować ewaluacje procesu terapeutycznego dziecka ze specjalnymi potrzebami oraz jego rodziny
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
odpowiedzialność za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu diagnostycznego
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: