Diagnoza funkcjonalna rozwoju emocjonalnego, komunikacji i kompetencji społecznych SP-DFR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC1_KK_W06 Słuchacz ma podstawową, uporządkowaną wiedzę zzakresu psychologicznych i społecznych teoriirozwoju dziecka oraz rozumie ich uwarunkowaniaw procesie wspomagania rozwoju.
PC1_KK_W06
PC1_KK_W09
PC1_KS_W01
PC1_KS_W05
PC1_KS_W06 Słuchacz zna fazy rozwojowe małego dziecka wzakresie rozwoju komunikacji i rozwoju społecznego.
PC1_KK_W06
PC1_KK_W13
PC1_KS_W05Student zna podstawowe koncepcje dotyczącewczesnej wielospecjalistycznej diagnozy iwczesnego wspomagania rozwoju dziecka małegow wieku 0-7 lat.
PC1_KS_W03
PC1_KS_W06Student zna prawidłowy przebiegu procesudiagnostycznego ze szczególnym uwzględnieniemroli wieloprofilowej, kompleksowej diagnozy
Pozytywnej.
PC1_KS_W03
PC1_KS_W06 Słuchacz zna narzędzia diagnostyczne do badaniakompetencji umysłowych i społecznych.
PC1_KS_W03
PC1_KS_W06 Sluchacz zna zasady konstruowania narzędzi dooceny funkcjonalnej (arkusze obserwacji, zadania diagnostyczne).
PC1_KS_W03
PC1_KS_W06 Słuchacz posiada wiedzę z zakresu wybranychmetody i technik oceny małego dziecka.
PC1_KS_U01 Słuchacz potrafi określić czynniki warunkujące rozwój dziecka na podstawie znajomości koncepcji rozwoju człowieka.
PC1_KS_U01 Słuchacz potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zachowań małego dziecka, potrafi określić fazy rozwoju.
PC1_KK_U09
PC1_KS_U04 Słuchacz potrafi scharakteryzować wybrane narzędzia diagnostyczne uwzględniając wiek rozwojowy, zespół zaburzeń klinicznych, zakres i stopień niepełnosprawności.
PC1_KK_U09
PC1_KS_U04 Potrafi określić cele i zadania diagnostyczne w badaniu poszczególnych sfer rozwoju małego dziecka.
PC1_KK_U09
PC1_KS_U01
PC1_KS_U04
PC1_KS_U02 Umie zinterpretować dane z orzeczeń i opinii, i na ich podstawie dobrać odpowiednie techniki, narzędzia, próby badawcze w celu opracowania kompleksowej oceny funkcjonowania dziecka z wraz z wytycznymi do planu usprawniania.
PC1_KK_U09
PC1_KS_U04 Potrafi opracować arkusz danych diagnostycznych do obserwacji i badania małego dziecka.
PC1_KS_U01
PC1_KS_U02
PC1_KS_U04 Słuchacz umieć zaobserwować i zmierzyć samodzielnie skonstruowanym narzędziem wybrane sfery aktywności małego dziecka.
PC1_KS_K01 Słuchacz potrafi omówić założenia diagnostyczne oraz ocenę dziecka z rodzicami.
PC1_KK_K02
PC1_KS_K01
PC1_KS_K02 Słuchacz potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka
małego dziecka.
PC1_KK_K01
PC1_KS_K01 Słuchacz rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie metod diagnozy i terapii dziecka z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego.
Kryteria oceniania
Umiejętnośc budowania arkuszy diagnostycznych, diagnozwania kompetencji dziecka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: