Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami w rozwoju SP-DDZ3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Omówienie pojęć: diagnoza, obserwacja, rozwój psychoruchowy, zaburzenia rozwoju - Podstawy psychomotoryki; rozwój psychomotoryczny dziecka; bilans psychomotoryczny - Konstruowanie arkusza wywiadu - Diagnoza funkcjonalna PEP-3-pl - Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa - KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego - VB-MAPP. Ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii - Narzędzie M-CHAT-R/F - Rozwojowa Skala Obserwacyjna - Diagnoza. Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat wg A. Niesłuchowskiej - Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat Ewy M. Kuleszy - Arkusze obserwacji dziecka konstrukcji własnej w wybranej sferze rozwoju - Analiza wyników wypełnionego arkusza obserwacji, tworzenie diagnozy w formie opisu wniosków. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna symptomy występujących zaburzeń w rozwoju dziecka
- Zna terminologię używaną w diagnozie nozologicznej
- Zna metody badań diagnostycznych
- Ma uporządkowaną wiedzę na temat obszarów aktywności uwzględnianych w diagnozie funkcjonalnej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi planować procedurę diagnozowania w oparciu o wybrane narzędzia
- Posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie wyników diagnozy i ich interpretacji.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań diagnostycznych i terapeutycznych.
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Metody kształcenia: dyskusja, pokaz,metoda problemowa, sytuacyjna, symulacja, ćwiczenie, instruktaż, film. Liczba punktów ECTS- 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: