Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym SP-DDW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Ln:
Rozwój poznawczy prawidłowy i zaburzony w świetle badań. Teoretyczny model oceny rozwoju poznawczego i jego weryfikacja. Charakterystyka zdolności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym – zestaw zadań i narzędzia diagnostyczne. Ocena zadań, interpretacja wykonania (film). Arkusz diagnozy rozwoju poznawczego. Etapy i warunki diagnozy dzieci o prawidłowym i zaburzonym rozwoju. Algorytm postępowania diagnostycznego (dzieci o normatywnym i zaburzonym rozwoju - film). Diagnozowanie rozwoju poznawczego dzieci w wieku 2 lata 6 miesięcy- 6 lat – symulacja diagnozy. Prezentacja procedury diagnostycznej przygotowanej według algorytmu. |
W cyklu 2021Ln:
Rozwój poznawczy prawidłowy i zaburzony w świetle badań. Teoretyczny model oceny rozwoju poznawczego i jego weryfikacja. Charakterystyka zdolności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym – zestaw zadań i narzędzia diagnostyczne. Ocena zadań, interpretacja wykonania (film). Arkusz diagnozy rozwoju poznawczego. Etapy i warunki diagnozy dzieci o prawidłowym i zaburzonym rozwoju. Algorytm postępowania diagnostycznego (dzieci o normatywnym i zaburzonym rozwoju - film). Diagnozowanie rozwoju poznawczego dzieci w wieku 2 lata 6 miesięcy- 6 lat – symulacja diagnozy. Prezentacja procedury diagnostycznej przygotowanej według algorytmu. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna teoretyczne podstawy psychopedagogicznej diagnozy dziecka w wieku przedszkolnym
- Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w psychopedagogicznej diagnozie dziecka
- Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych
- Zna zasady przeprowadzania wywiadu.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi opracować kwestionariusz wywiadu
- Potrafi opracować arkusze obserwacyjne
- Potrafi interpretować dane diagnostyczne.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Jest świadomy zasad etycznych w diagnozie.
Literatura
W cyklu 2020Ln:
1. Kulesza, E.M. (2013). Dynamiczna diagnoza rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym. (maszynopis). 2. Kulesza, E. M. (2012). Szkoła Specjalna, 1. Warszawa: Wyd. APS. 3. Kulesza, E.M. (red.). (2011). Ruch, wzrok, słuch – podstawa uczenia się. Warszawa: Wyd. APS. 4. Kulesza, E. M. (2011). Szkoła Specjalna, 1, 2, 3,4,5. Warszawa: Wyd. APS. 5. Kulesza, E.M. (2004). Rozwój poznawczy dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego: Diagnoza i wspomaganie. Warszawa: Wyd. APS. |
W cyklu 2021Ln:
1. Kulesza, E.M. (2013). Dynamiczna diagnoza rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym. (maszynopis). 2. Kulesza, E. M. (2012). Szkoła Specjalna, 1. Warszawa: Wyd. APS. 3. Kulesza, E.M. (red.). (2011). Ruch, wzrok, słuch – podstawa uczenia się. Warszawa: Wyd. APS. 4. Kulesza, E. M. (2011). Szkoła Specjalna, 1, 2, 3,4,5. Warszawa: Wyd. APS. |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Metody kształcenia: dyskusja, analiza tekstu, praktycznego działania. Punkty ECTS: 3 |
W cyklu 2021Ln:
Metody kształcenia: dyskusja, analiza tekstu, praktycznego działania. Punkty ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: