Ćwiczenia umiejętności prowadzenia zajęć na sali terapeutycznej SP-CUP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
1. Poznanie i praktyczne zastosowanie poszczególnych sprzętów używanych w terapii integracji sensorycznej |
W cyklu 2020Ln:
1. Poznanie i praktyczne zastosowanie poszczególnych sprzętów używanych w terapii integracji sensorycznej |
W cyklu 2021Zn:
1. Poznanie i praktyczne zastosowanie poszczególnych sprzętów używanych w terapii integracji sensorycznej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna nazwy poszczególnych sprzętów używanych w terapii integracji sensorycznej
- Zna zasady używania poszczególnych sprzętów oraz ich montażu
- Zna ćwiczenia integrujące poszczególne systemy zmysłowe (sensoryczne)
- Zna zasady użycia poszczególnych ćwiczeń i technik w konkretnych przypadkach.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi użyć różnych sprzętów używanych w terapii integracji sensorycznej
- Potrafi zaplanować zajęcia terapeutyczne dla dzieci w różnym wieku i z różnymi rozpoznaniami klinicznymi
- Potrafi dokonać analizy ćwiczenia z punktu widzenia przydatności terapeutycznej w konkretnym przypadku;
- Dobiera ćwiczenia zgodne z rozpoznaniem klinicznym.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest wrażliwy na potrzeby sensoryczne dziecka i podąża za nimi.
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Ayers A.J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Biel L. (2015). Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków. Wyd. UJ, Kraków. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Miller C. (2016). Dzieci w świecie doznań. Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego Maas V.(1998), Uczenie się przez zmysły – wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów, Warszawa. |
W cyklu 2020Ln:
Ayers A.J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Biel L. (2015). Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków. Wyd. UJ, Kraków. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Miller C. (2016). Dzieci w świecie doznań. Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego Maas V.(1998), Uczenie się przez zmysły – wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów, Warszawa. |
W cyklu 2021Zn:
Ayers A.J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Biel L. (2015). Integracja sensoryczna. Skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków. Wyd. UJ, Kraków. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Kranowitz C. (2011). Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Wyd. Harmonia, Gdańsk. Miller C. (2016). Dzieci w świecie doznań. Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego Maas V.(1998), Uczenie się przez zmysły – wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów, Warszawa. |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: metody poglądowe, metody praktyczne, analiza indywidualnych przypadków. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2020Ln:
Metody kształcenia: metody poglądowe, metody praktyczne, analiza indywidualnych przypadków. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: metody poglądowe, metody praktyczne, analiza indywidualnych przypadków. Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: