Czytanie i pisanie - rozwój i zaburzenia (wykład) SP-CPW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma wiedzę na temat patomechanizmów zaburzeń językowych;
ma wiedzę w zakresie mózgowej reprezentacji funkcji językowych i mózgowej organizacji wyższych czynności poznawczych;
zna i rozumie problematykę trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania;
zna teorie wyjaśniające specyficzne zaburzenie rozwoju językowego;
zna zasady stymulacji i wspomagania rozwoju językowego
Umiejętności
rozpoznaje mechanizmy zaburzeń językowych;
rozpoznaje specyficzne trudności w opanowaniu mowy pisanej, czytania i pisania
na podstawie literatury przedmiotu analizuje objawy językowe i interpretuje je na podstawie lokalizację dysfunkcji;
Kompetencje społeczne
ma świadomość obowiązku ciągłego aktualizowania i poszerzania wiedzy z oceny zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych;
ma świadomość rozróżniania zaburzeń procesów przedjęzykowych i zaburzeń procesów językowych;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: