Problemy młodzieży i osób dorosłych z dysleksją SP-BLE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2023Zn:
1. Specyfika funkcjonowania młodzieży i osób dorosłych z dysleksją w życiu społecznym, zawodowym i prywatnym oraz ich jakość życia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: |
Efekty kształcenia
Problemy młodzieży i osób dorosłych z dysleksją
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Lp. Odniesienie do
efektów kierunkowych
(symbol efektu) Wiedza
1 E.1K.W1 Zna i rozumie obraz psychologiczny osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się , w szczególności specyfikę funkcjonowania młodzieży i osób dorosłych w trzech sferach: życiu społecznym, zawodowym i prywatnym
2 E.1K.W1 Zna postawy wobec młodzieży i osób dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
3 E.1K.W1. Zna i rozumie psychologiczne i pedagogiczne aspekty pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych, w szczególności rozumie znaczenie działań wspierających młodzież i osoby dorosłe z dysleksją
4 E.2K.W2. Zna narzędzia stosowane w procesie diagnostycznym wobec młodzieży i osób dorosłych celem określenia problemów z życiu społecznym, zawodowym i prywatnym
Umiejętności
5 E.1K.U1. Potrafi określać postawy wobec osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w szczególności opisać, na czym polega złożoność problemów w życiu społecznym, zawodowym i prywatnym młodzieży i osób dorosłych z dysleksją
6 E.2K.U1 Potrafi zaplanować i analizować pedagogiczne postępowanie diagnostyczne wobec młodzieży i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
7 E.2K.U3 Potrafi analizować i realizować działania wpierające zapobiegające trudnościom wobec młodzieży i dorosłych osób z dysleksją
Kompetencje społeczne
8 E.2K.K1. Jest gotów do okazywania empatii uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy
TREŚCI PROGRAMOWE
- Specyfika funkcjonowania młodzieży i osób dorosłych z dysleksją w życiu społecznym, zawodowym i prywatnym oraz ich jakość życia.
- Postawy wobec młodzieży i dorosłych osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Omówienie wybranych narzędzi stosowanych w procesie diagnostycznym u młodzieży i dorosłych osób z dysleksją w celu określenia trudności w życiu społecznym, zawodowym i prywatnym.
- Działania wspierające osoby ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w okresie adolescencji i dorosłości.
- Młodzież i osoby dorosłe z dysleksją – ujęcie retrospektywne.
Uwagi
W cyklu 2023Zn:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, dyskusja dydaktyczna Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: