Audiologia SP-AUD
Anatomia narządu słuchu i elementy fizjologii procesu słyszenia
z uwzględnieniem tych aspektów, które będą przydatne logopedzie.
Subiektywne i obiektywne techniki badań : audiometria tonalna, audiometria mowy, audiometria impedancyjna, OAE, badania elektrofizjologiczne.
Przyczyny niedosłuchu
Problematyka niedosłuchów odbiorczych, przewodzeniowych oraz mieszanych ze szczególnym uwzględnieniem elementów przydatnych logopedzie.
Leczenie i audiologiczna rehabilitacja narządu słuchu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Zna audiologiczne podstawy logopedii: zapoznał się z anatomią, fizjologią i patologią narządu słuchu oraz trudnościami wynikającymi z zaburzeń w jego obrębie
- Zna subiektywne i obiektywne metody badań audiologicznych oraz klasyfikacje wad słuchu
- Zna klasyfikacje wad słuchu, a co za tym idzie, jest świadomy potrzeby wykorzystania dostępnych urządzeń wspomagających słyszenie w celu usprawniania komunikacji z uczniem.
Umiejętności:
- Potrafi analizować i stosować podstawy audiologii, tzn. umie dokonać obserwacji i interpretacji wybranych wyników badań słuchu, a także wskazywać oraz zaproponować rozwiązania dla identyfikowanych problemów - kierunek interwencji audiologicznej, np. dobór protezy słuchu, zmiana bieżących parametrów
- Potrafi zauważyć objawy zaburzeń słuchu i przewidzieć wpływ wady słuchu na rozwój dziecka.
Kompetencje społeczne:
- Ma świadomość konieczności wykorzystania wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, stąd jest gotów do poszukiwania wiedzy, a w przypadku problemów ze słuchem u podopiecznego – zwracania się do ekspertów i zasięgania ich opinii, w tym przypadku do audiologa
- Rozumie konieczność poszukiwania najlepszych rozwiązań sprzyjających postępom uczniów, użycia protez wspomagających słyszenie i w razie potrzeby wie gdzie skierować pacjenta.
Kryteria oceniania
Przedmiot Audiologia jest częścią modułu Medyczne podstawy logopedii.
Ocena z egzaminu jest składową oceny z modułu MPL
OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA
FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOSĆI
Godziny kontaktowe np. wykład z Audiologii : 10
Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5
Przygotowanie się do egzaminu 10
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 0
Inne formy 0
Sumaryczna liczba punktów ECTS za ten przedmiot 1
Łączna liczba za moduł Medyczne podstawy logopedii: 6
Praktyki zawodowe
do przedmiotu nie ma praktyk
Literatura
Śliwińska-Kowalskiej M. (red.). (2005). Audiologia kliniczna. Mediton Oficyna Wydawnicza, Łódź.
Pruszewicz A. Obrębowski a. (red.) (2010). Audiologia kliniczna. Wydawnictwa Akademii Medycznej im. Adama Mickiewicza, Poznań
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOSĆI Godziny kontaktowe np. wykład z Audiologii : 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5 Przygotowanie się do egzaminu 10 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 0 Inne formy 0 Sumaryczna liczba punktów ECTS za ten przedmiot 1 Egzamin z audiologii w formie testu w 2020/21 za pomocą Forms |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: