Aranżacja przestrzeni terapeutycznej SP-ARP2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
Klasyfikacja sprzętu do terapii systemów bazowych w SI (dotykowego, proprioceptywnego, przedsionkowego) – wyposażenie podstawowe i uzupełniające. Zasady oraz sposoby wykorzystania przestrzeni terapeutycznej w zależności od warunków lokalowych – zagospodarowanie przestrzeni w zakresie podwiesi, pracy na macie, pracy stolikowej. Wykorzystanie sprzętu oraz przestrzeni terapeutycznej w praktyce terapii SI: – dobór oraz dostosowanie sprzętu do dziecka – modyfikacja w zakresie zadań oraz wymagań terapeutycznych – unikanie niepowodzeń w terapii oraz deprywacji sensorycznej. Zasady budowania planu terapii w oparciu o wykorzystanie przestrzeni terapeutycznej dla normalizacji funkcjonalnych potrzeb rozwojowych dziecka. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna cele i zasady aranżowanej przestrzeni terapeutycznej dla osób z zaburzeniami SI
- Zna uwarunkowania środowiskowe wpływające na funkcjonowanie osób z zaburzeniami SI.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi skonstruować arkusz oceny przestrzeni terapeutycznej
- Umie zaprojektować modyfikacje przestrzeni z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka
- Umie ocenić środowisko, przestrzeń, w której funkcjonuje osoba z zaburzeniami integracji sensorycznej; potrafi współpracować w grupie.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest empatyczny w kontaktach diagnostyczno-terapeutycznych i potrafi być otwarty i wrażliwy na potrzeby osób z zaburzeniami regulacji.
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody: wykład, pogadanka, zajęć praktycznych Liczba punktów ECTS: 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: