Aranżacja przestrzeni terapeutycznej SP-ARP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019L:
Klasyfikacja sprzętu do terapii systemów bazowych w SI (dotykowego, proprioceptywnego, przedsionkowego) – wyposażenie podstawowe i uzupełniające. Zasady oraz sposoby wykorzystania przestrzeni terapeutycznej w zależności od warunków lokalowych – zagospodarowanie przestrzeni w zakresie podwiesi, pracy na macie, pracy stolikowej. Wykorzystanie sprzętu oraz przestrzeni terapeutycznej w praktyce terapii SI: – dobór oraz dostosowanie sprzętu do dziecka – modyfikacja w zakresie zadań oraz wymagań terapeutycznych – unikanie niepowodzeń w terapii oraz deprywacji sensorycznej. Zasady budowania planu terapii w oparciu o wykorzystanie przestrzeni terapeutycznej dla normalizacji funkcjonalnych potrzeb rozwojowych dziecka. |
W cyklu 2021Zn:
Klasyfikacja sprzętu do terapii systemów bazowych w SI (dotykowego, proprioceptywnego, przedsionkowego) – wyposażenie podstawowe i uzupełniające. Zasady oraz sposoby wykorzystania przestrzeni terapeutycznej w zależności od warunków lokalowych – zagospodarowanie przestrzeni w zakresie podwiesi, pracy na macie, pracy stolikowej. Wykorzystanie sprzętu oraz przestrzeni terapeutycznej w praktyce terapii SI: – dobór oraz dostosowanie sprzętu do dziecka – modyfikacja w zakresie zadań oraz wymagań terapeutycznych – unikanie niepowodzeń w terapii oraz deprywacji sensorycznej. Zasady budowania planu terapii w oparciu o wykorzystanie przestrzeni terapeutycznej dla normalizacji funkcjonalnych potrzeb rozwojowych dziecka. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2019L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Zna cele i zasady aranżowanej przestrzeni terapeutycznej dla osób z zaburzeniami SI
- Zna uwarunkowania środowiskowe wpływające na funkcjonowanie osób z zaburzeniami SI.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Potrafi skonstruować arkusz oceny przestrzeni terapeutycznej
- Umie zaprojektować modyfikacje przestrzeni z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka
Umie ocenić środowisko, przestrzeń, w której funkcjonuje osoba z zaburzeniami integracji sensorycznej; potrafi współpracować w grupie.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Jest empatyczny w kontaktach diagnostyczno-terapeutycznych i potrafi być otwarty i wrażliwy na potrzeby osób z zaburzeniami regulacji.
Literatura
W cyklu 2019L:
Gindrich,P.(2009).Wspomaganie wczesnej edukacji w kontekście efektywności instytucji przedszkola, czyli jak mierzyć jakość Skalą Oceny Jakości Środowiska Dziecka w Wieku Przedszkolnym (ECERS-R).[w:] Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny. Kuryłowicz E. (2015). Uniwersalność rozwiązań architektonicznych w kontekście otwierania środowiska wybudowanego dla wszystkich, jako wyraz i efekt postawy innowacyjnej – normalność w architekturze, „Studia BAS” 2/42, s. 204. Trociuk, S. (2011) (red.). Dostępność infrastruktury publicznej dla osób z niepełnosprawnością. Analiza i zalecenia. Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich. Walczak, G.(2016). Środowisko naturalne we wspomaganiu rozwoju dziecka. Aranżacja przestrzeni terapeutycznej. [w:] R. Piotrowicz (red.). Małe dziecko , dużo pomysłów. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. |
W cyklu 2021Zn:
Gindrich,P.(2009).Wspomaganie wczesnej edukacji w kontekście efektywności instytucji przedszkola, czyli jak mierzyć jakość Skalą Oceny Jakości Środowiska Dziecka w Wieku Przedszkolnym (ECERS-R).[w:] Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny. Kuryłowicz E. (2015). Uniwersalność rozwiązań architektonicznych w kontekście otwierania środowiska wybudowanego dla wszystkich, jako wyraz i efekt postawy innowacyjnej – normalność w architekturze, „Studia BAS” 2/42, s. 204. Trociuk, S. (2011) (red.). Dostępność infrastruktury publicznej dla osób z niepełnosprawnością. Analiza i zalecenia. Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich. Walczak, G.(2016). Środowisko naturalne we wspomaganiu rozwoju dziecka. Aranżacja przestrzeni terapeutycznej. [w:] R. Piotrowicz (red.). Małe dziecko , dużo pomysłów. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. |
Uwagi
W cyklu 2019L:
Metody: wykład, pogadanka, zajęć praktycznych Liczba punktów ECTS: 1 |
W cyklu 2021Zn:
Metody: wykład, pogadanka, zajęć praktycznych Liczba punktów ECTS: 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: