Arteterapia w pracy z młodzieżą i dorosłymi SP-APM
Projekt arteterapeutyczny jako metoda wsparcia rozwoju jednostki (praca z młodzieżą i dorosłymi). Podejścia teoretyczne a praktyka (ćwiczenia warsztatowe).
Projekt arteterapeutyczny jako metoda kształtowania norm i wartości w działaniu arteterapeutycznym (praca w ośrodkach socjoterapeutycznych). Teoretyczne koncepcje a ich wdrożenie do praktyki (ćwiczenia warsztatowe).
Projekt arteterapeutyczny jako metoda wspierająca proces rehabilitacji w instytucjach psychiatrycznych.
Autorskie projekty arteterapeutyczne - analiza wybranych badań naukowych a wskazania do praktyki klinicznej (ćwiczenia warsztatowe).
W cyklu 2020Ln:
Projekt arteterapeutyczny jako metoda wsparcia rozwoju jednostki (praca z młodzieżą i dorosłymi). Podejścia teoretyczne a praktyka |
W cyklu 2021Zn:
Projekt arteterapeutyczny jako metoda wsparcia rozwoju jednostki (praca z młodzieżą i dorosłymi). Podejścia teoretyczne a praktyka |
W cyklu 2021Ln:
Projekt arteterapeutyczny jako metoda wsparcia rozwoju jednostki (praca z młodzieżą i dorosłymi). Podejścia teoretyczne a praktyka |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ:
- zna metodę projektu i jego zastosowania w działaniu arteterapeutycznym adresowanym do zróżnicowanych grup wiekowych
- zna zasady opracowania projektu arteterepeutycznego
- zna etapy projektu i ich rolę w procesie arteterapeutycznym.
UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi opracować projekt edukacyjny na potrzeby edukacji i terapii - poprawnie dobiera wszystkie elementy struktury do celów i wieku uczestników
- potrafi wybrać projekt edukacyjny, właściwy dla realizacji zamierzonych celów
- potrafi omówić projekt edukacyjny jako metodę arteterapeutyczną.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- w sposób twórczy rozwiązuje problemy poznawcze w interakcjach społecznych
- kreatywnie uczestniczy w pracy zespołowej, w roli lidera i uczestnik.
Kryteria oceniania
Wykład, konwersatorium, ćwiczenia warsztatowe.
Godziny kontaktowe wykład 10.
Godziny kontaktowe ćwiczenia 19.
Przygotowanie się do zajęć, lektury 10
Przygotowanie się do ćwiczeń 15.
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20
Inne formy 10
Sumaryczna liczba punktów ECTS 3
Praca zdalna obejmuje wysłanie drogą elektroniczną treści i opisu zagadnień programowych, materiałów dydaktycznych, zadań do samodzielnego wykonania, instrukcji, wskazówek dotyczących pytań i analizy prac na adres grupy. Kontakt i informacje szczegółowe w zakładce przedmiotu/grupy zajęcia: ćwiczenia
Literatura
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010
Chmielnicka-Plaskota A, Patejuk-Mazurek I., Kosiński M., Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego-studium przypadku. Arttherapy in the psychiatric treatment – a case study, Zeszyty Artystyczne, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, T. 27.
Florczykiewicz J., Józefowski E., Arteterapia w edukacji i resocjalizacji. Wybrane działania arteterapeutyczne i studia empiryczne, UPH, Siedlce 2011.
Gmitrowicz A., Diagnostyczna funkcja arteterapii na oddziale psychiatrycznym dla młodzieży – opis przypadku, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna” 2012, 12 (3), s. 199–202.
Józefowski E., Arteterapia w sztuce i edukacji, Poznań 2012
Józefowski E., Florczykiewicz J. (red.), Arteterapia jako praktyka oddziaływań artystycznych i resocjalizacyjnych, Poznań-Kalisz 2012
Karolak, W. (2004). Projekt Edukacyjny ‒ Projekt Artystyczny. Łódź: WSHE.
Karolak W., Rysunek w arteterapii, Łódź 2008
Łoza, B., Chmielnicka-Plaskota, A. Arteterapia cz. 1. Warszawa: Difin 2014.
Malchiodi C., Arteterapia, Harmonia Universalis 2012.
W cyklu 2020Ln:
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 |
W cyklu 2021Zn:
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 |
W cyklu 2021Ln:
Chmielnicka-Plaskota A., Metoda projektu w edukacji i arteterapii, Warszawa 2010 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: