Badania marketingowe SC-3S-BMA
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Rola badań w procesie planowania marki.
2. Wywiad indywidualny i grupowy w badaniach marketingowych.
3. Targetowanie – badania segmentacyjne i U&A.
4. Tworzenie i testowanie konceptów produktowych.
5. Badania efektywności reklamy.
6. Metody implicite i neuromarketing.
7. Ochrona własności przemysłowej i prawo autorskie.
W cyklu 2022Z:
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami, metodami oraz procesami społecznymi i ekonomicznymi związanymi z szeroko pojętymi badanami marketingowymi. W ramach kursu słuchacze zdobędą podstawową wiedzę z zakresu obszarów badań marketingowych ich rodzajów oraz metodologii. Zrealizują również własny projekt badania marketingowego poświęconego realnemu problemowi rynkowemu oraz przedstawią raport z tego badania. |
W cyklu 2023Z:
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami, metodami oraz procesami społecznymi i ekonomicznymi związanymi z szeroko pojętymi badanami marketingowymi. W ramach kursu słuchacze zdobędą podstawową wiedzę z zakresu obszarów badań marketingowych ich rodzajów oraz metodologii. Zrealizują również zespołowy projekt badania marketingowego poświęconego realnemu problemowi rynkowemu oraz przedstawią raport z tego badania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma zawansowaną wiedzę o różnych instytucjach i organizacjach społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych i medycznych) funkcjonujących w wymiarze regionu i w skali lokalnej, a także wiedzę o rynku branżowym.
Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki pozyskiwania danych pozwalające na prowadzenie badań marketingowych.
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
Umiejętności
Student/-ka potrafi badać atrakcyjność produktów i efektywność reklam z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi stosowanych w socjologii oraz zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych.
Potrafi komunikować się z kierownikami ds. marketingu z użyciem specjalistycznej terminologii; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w analizach marketingowych.
Kompetencje społeczne
Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Literatura
W cyklu 2022Z:
M. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk (red.) (2021). Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta? Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
W cyklu 2023Z:
M. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk (red.) (2021). Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta? Warszawa: Wydawnictwo PWN. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Metody dydaktyczne: wykład, analiza case study, dyskusja na żywo, praca nad projektem badawczym. Nakład pracy studenta: 60 godzin, w tym 30 godzin wykładu i 30 godzin pracy własnej nad projektem |
W cyklu 2023Z:
Metody dydaktyczne: wykład, analiza case study, dyskusja na żywo, praca nad projektem badawczym, praca w grupie. Nakład pracy studenta: 60 godzin, w tym 30 godzin wykładu i 30 godzin pracy własnej nad projektem |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: