Projekt badawczy - 2 SC-3F-PBA2
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia realizowane metodą projektową.
1. Uporządkowanie i weryfikacja zebranego materiału badawczego.
2. Analiza zebranego materiału badawczego.
3. Przygotowanie prezentacji konferencyjnej.
4. Pisemne opracowanie raportu z badania.
W cyklu 2021Z:
OMÓWIENIE REALIZACJI BADAŃ W TERENIE I ORGANIZACJA PRACY |
W cyklu 2022Z:
Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania |
W cyklu 2023Z:
Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej socjologii pozwalającą na zastosowanie jej w analizach danych empirycznych i opracowaniu wyników zrealizowanego w projekcie badania.
Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym zrealizowanego w projekcie badania.
Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki analizowania danych pozwalające na opracowanie wyników zrealizowanego w projekcie badania.
Umiejętności
Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami prac pisemnych, raportu ze zrealizowanego w projekcie badania oraz konferencyjnej prezentacji jego wyników.
Potrafi zaprezentować na konferencji naukowej wyniki badania z użyciem specjalistycznej terminologii; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w debacie nad wynikami badania.
Potrafi współdziałać i pracować w grupie opracowującej wyniki badania, przyjmując w niej różne role.
Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się.
Kompetencje społeczne
Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z analizą danych empirycznych i opracowywaniem wyników badania; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu socjologa.
Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Uwaga: dobór literatury na ćwiczeniach jest indywidualną decyzją prowadzącego grupę i wynika bezpośrednio z tematyki prowadzonych badań empirycznych wraz ze studentami. |
W cyklu 2022Z:
Bedyńska, S., & Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa. Earl Babbie Badania społeczne w praktyce Rozdział 9. Badania sondażowe 274 – 312 |
W cyklu 2023Z:
Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Miles, B. M., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo "Transhumana". Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman, D. (2009). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
metody dydaktyczne (dyskusja, praca w grupach, prezentacje studentów) nakład pracy studenta: udział w zajęciach - ćwiczenia 30h, opracowanie lektur 15h, przygotowanie prezentacji 15h, przygotowanie prezentacji z analizy materiału badawczego 30h. Suma godzin pracy studenta to 90h, co odpowiada 3 punktom ECTS |
W cyklu 2022Z:
Nakład pracy studentki/ta: - udział w ćwiczeniach - 30 h - analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h - przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na konferencji - 30 h |
W cyklu 2023Z:
Stosowane metody kształcenia: Nakład pracy studentki/ta: - udział w ćwiczeniach - 30 h - analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h - przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na forum zajęć - 30 h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: