Projekt badawczy - 1 SC-3F-PBA1a
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia realizowane metodą projektową.
1. Przegląd istniejących badań z zakresu przedmiotu realizowanego badania.
2. Udział w opracowaniu koncepcji badania.
3. Przygotowanie narzędzi badawczych i materiałów pomocniczych.
4. Przygotowanie do realizacji badania w terenie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym realizowanego w trakcie projektu badania.
Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki pozyskiwania danych pozwalające na zebranie materiału empirycznego w badanym temacie.
Umiejętności
Student/-ka potrafi debatować, wyrazić i uzasadnić swoje stanowisko, wykorzystując narzędzia argumentacji, przy pracy nad narzędziami badawczymi i planowaniem badań w terenie.
Potrafi współdziałać i pracować w grupie badawczej, przyjmując w niej różne role.
Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się.
Kompetencje społeczne
Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z planowaniem badania i przygotowaniem do jego realizacji; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z planowaniem badania terenowego i przygotowaniami do jego realizacji.
Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne.
Literatura
W cyklu 2023L:
T. Kanash (2012). Jak skonstruować i zrealizować projekt badawczy. W: Firkowska-Mankiewicz, A., Kanash, T., Tarkowska, E. (red.). Krótkie wykłady z socjologii. Przegląd problemów i metod. Warszawa: Wydawnictwo APS, str. 343-356. Duch-Krzystoszek, D., Gruszecka-Tieśluk, A. (2012). Jakościowe podejście w badaniu socjologicznym. W: Firkowska-Mankiewicz, A., Kanash, T., Tarkowska, E. (red.). Krótkie wykłady z socjologii. Przegląd problemów i metod. Warszawa: Wydawnictwo APS, str. 357-377. Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
W cyklu 2024L:
T. Kanash (2012). Jak skonstruować i zrealizować projekt badawczy. W: Firkowska-Mankiewicz, A., Kanash, T., Tarkowska, E. (red.). Krótkie wykłady z socjologii. Przegląd problemów i metod. Warszawa: Wydawnictwo APS, str. 343-356. Duch-Krzystoszek, D., Gruszecka-Tieśluk, A. (2012). Jakościowe podejście w badaniu socjologicznym. W: Firkowska-Mankiewicz, A., Kanash, T., Tarkowska, E. (red.). Krótkie wykłady z socjologii. Przegląd problemów i metod. Warszawa: Wydawnictwo APS, str. 357-377. Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody uczenia się: Nakład pracy studenta/studentki: 60 godz. (2 punkty ECTS) |
W cyklu 2024L:
Metody uczenia się: Nakład pracy studenta/studentki: 60 godz. (2 punkty ECTS) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: