Projekt badawczy - 1 SC-3F-PBA1
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia realizowane metodą projektową.
1. Przegląd istniejących badań z zakresu przedmiotu realizowanego badania.
2. Udział w opracowaniu koncepcji badania.
3. Przygotowanie narzędzi badawczych i materiałów pomocniczych
4. Przygotowanie do realizacji badania w terenie.
W cyklu 2020L:
Nabyte podczas zajęć wiedza i umiejętności mają służyć rozwojowi kompetencji studenta/ki w zakresie realizacji socjologicznego projektu badawczego. Zajęcia mają też przygotować studentów/ki do realizacji badania terenowego w ramach Praktyki specjalistycznej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym realizowanego w trakcie projektu badania.
Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki pozyskiwania danych pozwalające na zebranie materiału empirycznego w badanym temacie.
Umiejętności
Student/-ka potrafi debatować, wyrazić i uzasadnić swoje stanowisko wykorzystując narzędzia argumentacji przy pracy nad narzędziami badawczymi i planowaniem badań w terenie.
Potrafi współdziałać i pracować w grupie badawczej, przyjmując w niej różne role.
Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się.
Kompetencje społeczne
Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z planowaniem badania i przygotowaniem do jego realizacji; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z planowaniem badania terenowego i przygotowaniami do jego realizacji.
Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta/studentki: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: