Socjolog wobec przekazów prasowych. Czytelnia - 1 SC-2S-SCP1a
TREŚCI PROGRAMOWE
Zajęcia prowadzone w formie warsztatów z elementami tutoringu grupowego.
1. Cotygodniowe zadania oparte na bieżącej lekturze prasy regionalnej, krajowej i zagranicznej oraz literatury faktu. Tytuły prasowe są uzgadniane każdorazowo pomiędzy prowadzącą/-ym a grupą. Tytuły prasy zagranicznej uwzględniają znajomość języków członków/-iń grupy.
2. Długoterminowe obserwacje przekazów medialnych.
3. Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu praktyczne zetknięcie z mediami w sposób wyrabiający trwały nawyk stałej lektury prasy.
4. Uwrażliwienie na rozłożone w czasie zjawiska związane ze społecznym aspektem tematów realizowanych w mediach, w tym w Internecie.
5. Samodzielne analizy wybranych mechanizmów ujawnianych w przestrzeni mediów, marketingu i public relations.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma rozszerzoną wiedzę o mediach lokalnych, ogólnopolskich i wybranych zagranicznych.
Posiada wiedzę o strukturze przekazu w mediach drukowanych i elektronicznych.
Umiejętności
Student/-ka potrafi analizować informacje dziennikarskie z wysokiej jakości czasopism i gazet.
Umie rozpoznawać gatunki dziennikarskie i poziom warsztatu.
Posiada umiejętność definiowania tematów do materiałów dziennikarskich i korzystania z różnych źródeł informacji.
Potrafi pracować i współdziałać w grupie.
Potrafi samodzielnie uzupełniać wiedzę i dba o samodzielny rozwój.
Kompetencje społeczne
Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze socjologii; jest gotów/-owa do krytycznej oceny odbieranych treści oraz do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Jest gotów/owa do systematycznego śledzenia prasy jako dodatkowego źródła danych o zjawiskach i procesach społecznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: