Wykład monograficzny w języku angielskim SC-2F-WMA
TREŚCI PROGRAMOWE
Treści programowe zależą od tematyki zajęć i dobierane są przez osobę prowadzącą, która zgłasza prowadzenie wykładu monograficznego.
W cyklu 2022Z:
1. Introduction to rural ageing. |
W cyklu 2024Z:
Objectives: -Understand Latin America's Historical Inequality: We will explore the historical roots of inequality in Latin America and its influence on family patterns and societal structures. At the same time we will improve our academic vocabulary in English, develop critical reading skills, enhance listening and speaking skills and write structured reflections, using academic language to summarize and analyze seminar discussions. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat omawianego zagadnienia.
Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.
Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska/procesu społecznego.
Umiejętności
Student/-ka potrafi wykorzystać właściwą literaturę do omawianych zjawisk/procesów społecznych.
Zna anglojęzyczną, specjalistyczną terminologię z zakresu omawianego zagadnienia i umie się nią posłużyć.
Kompetencje społeczne
Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych; jest gotów/-owa do krytycznej oceny odbieranych treści.
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność podczas zajęć
Literatura
Gender equality vs. difference and what post-socialism can teach us by Elena Gapova in Women's Studies International Forum 59 (2016) 9-16.
Gender Relations and Transition to Motherhood in the Post-Soviet Kyrgyzstan by Konstantin Kazenin and Vladimir Kozlov in Tatiana Karabchuk, Kazuhiro Kumo, Kseniia Gatskova, Ekaterina Skoglund (Editors), Gendering Post-Soviet Space, Demography, Labor Market and Values in Empirical Research, Springer 2021.
When the Private Remains Nonpolitical: Gender Roles, Sexual Liberation, and the Example of Armenia by Li Bennich-Björkman in Ann-Mari Sätre, Yulia Gradskova, Vladislava Vladimirova (Editors), Post-Soviet Women New Challenges and Ways to Empowerment, Palgrave McMillan 2023.
Women Cultivating Love in the Belarusian Countryside by Aliaksandra Shrubok in Ann-Mari Sätre, Yulia Gradskova, Vladislava Vladimirova (Editors), Post-Soviet Women New Challenges and Ways to Empowerment, Palgrave McMillan 2023.
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: - Settersten, R. A., & Angel, J. L. (Eds.). (2011). Handbook of sociology of aging. Spronger. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: - Matysiak, I. (2022). Social bonding strategies in the context of retirement migration to nonmetropolitan areas in the United States—Insights from Michigan and North Carolina. Population, Space and Place. |
W cyklu 2024Z:
Ayón C, Williams LR, Marsiglia FF, Ayers S, Kiehne E. A Latent Profile Analysis of Latino Parenting: The Infusion of Cultural Values on Family Conflict. Fam Soc. 2015;96(3):203-210. doi: 10.1606/1044-3894.2015.96.25. Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC), Social Panorama of Latin America and the Caribbean, 2023 (LC/PUB.2023/18-P/Rev.1) Esteve, A, Castro-Martín, T, Castro Torres, A. Families in Latin America: Trends, Singularities, and Contextual Factors. Annual Review of Sociology Volume 48, 2022. https://doi.org/10.1146/annurev-soc-030420-015156 Olayo Méndez, A. Latino Parenting Expectations and Styles: A Literature Review. Protecting Children, Volume 21 / Number 2, p 53-61. Pluck, G. (2022). Street children in Latin America. In J. M. Castaldelli-Maia, A. Ventriglio, & D. Bhugra (Eds.), Homelessness and mental health (pp. 59–70). Oxford University Press. Weitzman, A, Caudillo M, Levy, E. Hybrid Interpersonal Violence in Latin America: Patterns and Causes. Annual Review of Criminology Vol. 7:163-186, 2024 (Volume publication date January 2024) https://doi.org/10.1146/annurev-criminol-022422-014603 Zsögön, C. Discourse analysis around the issue of child labour in the Global South. Language, Discourse & Society, vol. 9, no. 1(17), 2021 95 Zsögön, C. Girls exploitation in the Triple Border between Argentina, Brazil and Paraguay. Society Register 2019 / 3(4): DOI: 10.14746/sr.2019.3.4.04 |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Wykład z elementami interaktywnymi. NAKŁAD PRACY STUDENTA/STUDENTKI: - udział w wykładach - 15 h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: