Procedury badań ewaluacyjnych SC-2F-PBE
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje.
2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice.
3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne.
4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych.
5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych.
6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji.
7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych.
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2024L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka ma wiedzę o metodach, narzędziach oraz technikach pozyskiwania danych charakterystycznych dla badań ewaluacyjnych.
Umiejętności
Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami, wystąpień ustnych i prac pisemnych.
Potrafi funkcjonować i współdziałać w grupie przy opracowywaniu zleconych zadań.
Umie samodzielnie uzupełniać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze oraz inicjować podobne działania u innych osób.
Kompetencje społeczne
Student/-ka jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość.
Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne, w tym przestrzega kodeksu ewaluatora.
Kryteria oceniania
Na zaliczenie z przedmiotu składa się:
- kolokwium zaliczeniowe (50%)
- raport metodologiczny do badania ewaluacyjnego (50%)
Literatura
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR.
Durlik Maja, Dziarmakowska Kaja (red.). 2013. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych
Pietras-Goc Bożena (red.) 2008. Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J.Tischnera
Ostrowski Łukasz, Wiśnicka Maria (red.) 2013. Ewaluacja? Jak to się robi? Poradnik dla programów PAFW. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych
W cyklu 2023L:
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR. |
W cyklu 2024L:
Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Zgodnie z Zarządzaniem Rektora w sprawie organizacji semestru zimowego w roku akademickim 2020/2021, zajęcia odbywać się będą w trybie zdalnym, synchronicznie, w godzinach ustalonych przez Biuro ds. Organizacji Kształcenia, poprzez platformę MS Teams. |
W cyklu 2021Z:
Podczas kursu wykorzystywane będą różnorodne metody kształcenia m.in: mini-wykłady, konwersatoria, ćwiczenia w formie pracy zespołowej, indywidualna praca studentów podczas zajęć. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023L:
Podczas kursu wykorzystywane będą różnorodne metody kształcenia m.in: mini-wykłady, konwersatoria, ćwiczenia w formie pracy zespołowej, indywidualna praca studentów podczas zajęć z wykorzystaniem autorskiego zeszytu do ćwiczeń z zakresu metodologii badań ewaluacyjnych. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024L:
Podczas kursu wykorzystywane będą różnorodne metody kształcenia m.in: mini-wykłady, konwersatoria, ćwiczenia w formie pracy zespołowej, indywidualna praca studentów podczas zajęć z wykorzystaniem autorskiego zeszytu do ćwiczeń z zakresu metodologii badań ewaluacyjnych. Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: