Warsztaty socjoterapeutyczne RS-2F-WSO
TREŚCI PROGRAMOWE:
Potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Dobór uczestników do grupy socjoterapeutycznej. Postawa i zachowanie osoby prowadzącej zajęcia oraz jej umiejętności interpersonalne. Zasady socjoterapeutyczne. Sytuacje trudne – praca z oporem i konfliktami w grupie, radzenie sobie z emocjami, wypaleniem.
Gotowość do współpracy ze służbami pomagających dziecku i rodzinie. Praktyczne aspekty przygotowania i prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna proces rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie psychologicznym jak i społecznym.
Zna w pogłębionym stopniu przyczyny nieprzystosowania społecznego, ich uwarunkowania oraz wynikające z tych zaburzeń specjalne potrzeby uczestników zajęć socjoterapeutycznych.
Potrafi opisać procedury i metodyczne prawidłowości związane z realizacją zajęć socjoterapeutycznych oraz różnorodne uwarunkowania skuteczności podejmowanych oddziaływań.
Umiejętności
Potrafi zidentyfikować złożone zjawiska i problemy wymagające podjęcia działań socjoterapeutycznych, wskazuje źródła nieprzystosowania społecznego i diagnozuje problemy wychowanków.
Potrafi zrealizować zajęcia socjoterapeutyczne, generować rozwiązania konkretnych problemów, prognozować przebieg i skutki planowanych działań.
Samodzielnie planuje i realizuje program własnego rozwoju osobowego i zawodowego.
Kompetencje społeczne
Świadomie podejmuje zobowiązania społeczne wynikające z realizacji zadań z obszaru socjoterapii.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki.
Przestrzega zasad etyki zawodowej. .
Dostrzega i formułuje dylematy moralne związane z rolą specjalisty prowadzącego zajęcia socjoterapeutyczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: