Teorie dewiacji RS-2F-TED
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wybrane teorie dewiacji: dewiacja jako skutek niedostatecznej kontroli społecznej, dewiacja jako konse-kwencja nadużycia kontroli społecznej, dewiacja jako zachowanie wyuczone, dewiacja jako efekt zaburzenia więzi społecznych, dewiacja jako akt wyboru.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną, rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu źródeł i teoretycznych podstaw zachowań dewiacyjnych.
Zna teorie i koncepcje wyjaśniające zachowania dewiacyjne.
Umiejętności
Potrafi analizować zjawiska dewiacyjne w oparciu o materiały źródłowe, dokonuje krytycznej oceny wybranych teorii i koncepcji, precyzyjnie prezentuje własne opinie, stanowiska i wątpliwości, dokonuje oceny innych stanowisk.
Potrafi dokonać diagnozy zachowań z zakresu patologii społecznych.
Kompetencje społeczne
Dokonuje krytycznej oceny własnej wiedzy związanej z problematyką dewiacji społecznych, rozumie potrzebę ciągłego zawodowego doskonalenia się.
Doceniania znaczenie wiedzy naukowej dla zrozumienia mechanizmów rządzących rozwojem nieprzystosowania społecznego. Samodzielnie pogłębia wiedzę w tym zakresie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: