Profilaktyka zachowań ryzykownych RS-2F-PZR
TREŚCI PROGRAMOWE:
Strategie i metody oddziaływań profilaktycznych. Projekt zajęć profilaktycznych; cel zajęć, metody, formy środki służące przeprowadzeniu zajęć profilaktycznych w grupie wychowanków; zasady projektowania zajęć profilaktycznych; kosztorys realizacji zajęć profilaktycznych, przykłady zajęć profilaktycznych zapobiegających rozwojowi najczęściej spotykanych zachowań ryzykownych wśród nastolatków: uzależnieniu od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, agresji rówieśniczej, uzależnieniu od mediów elektronicznych, cyberprzemocy, zaburzeniom odżywiania, skutkom depresji, w tym próbom samobójczym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi opisać mechanizmy rozwoju zachowań ryzykownych.
Zna zasady projektowania zajęć profilaktycznych.
Zna prawne, ekonomiczne i etyczne uwarunkowania projektowania oddziaływań profilaktycznych.
Umiejętności
Potrafi stworzyć prosty projekt zajęć profilaktycznych.
Potrafi dobrać odpowiednią strategię oddziaływań profilaktycznych, uwzględniając uwarunkowania rozwoju zachowania ryzykownego oraz prawne, ekonomiczne i etyczne zasady i normy związane z oddziaływaniami profilaktycznymi.
Potrafi przeprowadzić proste zajęcia profilaktyczne, określić ich cel, dobrać odpowiednie metody, formy i środki dydaktyczne, monitorować ich przebieg, dokonać podsumowania i ewaluacji przeprowadzonych zajęć.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do świadomego podejmowania działań na rzecz wychowanków.
Jest gotów do rozpoznawania specyfiki potrzeb środowiska lokalnego w zakresie przeciwdziałania zachowaniom ryzykownym.
Dostrzega dylematy związane ze skutecznością podejmowanych oddziaływań profilaktycznych.
Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Wyraża troskę i odpowiedzialności kulturową za przyszłość świata.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: