Pedagogika penitencjarna RS-2F-PEC
TREŚCI PROGRAMOWE:
Interdyscyplinarność pedagogiki penitencjarnej, cele i granice resocjalizacji penitencjarnej, zakład karny jako instytucja wychowawcza, środki odziaływania penitencjarnego, totalność instytucji zamkniętej, deprywacja potrzeb w warunkach więziennych, zróżnicowanie społeczności osób osadzonych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna związek pedagogiki penitencjarnej z pedagogiką resocjalizacyjną, rozumie interdyscyplinarny charakter pedagogiki penitencjarnej.
Zna koncepcje funkcjonowania człowieka w izolacji penitencjarnej, zna etiologię zaburzeń w zachowaniu.
Ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę o podstawach prawnych funkcjonowania procesu resocjalizacji penitencjarnej, ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanego systemu metod oddziaływań resocjalizacyjnych, profilaktycznych i terapeutycznych.
Posiada wiedzę w zakresie metodyki pracy penitencjarnej. Zna procedury, metody i techniki pracy stosowane w pracy resocjalizacyjnej w zakresie rozszerzonym.
Umiejętności
Potrafi rozpoznawać potrzeby i możliwości rozwojowe osób osadzonych w zakładach karnych.
Potrafi dokonać krytycznej oceny wybranych procedur, metod i techniki pracy stosowanej w oddziaływaniach penitencjarnych.
Kompetencje społeczne
Docenia znaczenie wiedzy naukowej dla własnego rozwoju zawodowego i przygotowania do pracy w placówkach resocjalizacyjnych w systemie zamkniętym, jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy w tym zakresie.
Jest wrażliwy na problemy z obszaru pedagogiki resocjalizacyjnej.
Dostrzega, formułuje i rozstrzyga dylematy etyczne związane z oddziaływaniami penitencjarnymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: