Zajęcia prowadzone metodą projektową RE-3F-ZMP
TREŚCI PROGRAMOWE:
Metoda projektu jako metoda poszerzająca warsztat pracy przyszłego pedagoga, określanie celów projektu, planowanie projektu, dobór właściwych metod technik, form i narzędzi pracy projektowej, realizacja projektu, ewaluacja projektu. Bariery i okoliczności sprzyjające realizacji projektu.
W cyklu 2024L:
Treści programowe: cele, działania, rezultaty w projekcie. Praca nad harmonogramem i budżetem. Określanie zasobów przy opracowywaniu założeń projektu. Język projektu. Diagnoza, monitoring i ewaluacja. |
W cyklu 2024Ln:
Treści programowe: cele, działania, rezultaty w projekcie. Praca nad harmonogramem i budżetem. Określanie zasobów przy opracowywaniu założeń projektu. Język projektu. Diagnoza, monitoring i ewaluacja. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę na temat pracy metodą projektów.
Posiada wiedzę na temat warunków stosowania metody projektów, jej celu, metod, technik i narzędzi pracy pedagogicznej stosowanych w ramach opracowywania i realizowania projektów.
Umiejętności
Potrafi określić cel projektu, dobrać odpowiednie metody, techniki i narzędzia pracy projektowej.
Potrafi zaplanować proces realizacji projektu, zrealizować projekt.
Potrafi zidentyfikować bariery utrudniające realizację zadania metodą projektu oraz czynniki sprzyjające efektywnej pracy warsztatowej.
Potrafi dokonać ewaluacji projektu.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym oraz do podejmowania aktywności nakierowanej na nieustanny rozwój i uczenie się przez całe życie.
Zasięga opinii eksperta w przypadku trudności z samodzielną realizacją projektu.
Kryteria oceniania
obecność i aktywność podczas zajęć, wykonanie projektu. Dopuszczalna jest 1 nieobecność, pozostałe należy odrobić (lektura książki i odpowiedź na zadane pytania).
Literatura
M. Grewinski, J. Lizut (red.), Projekt socjalny od teorii do praktyki, Warszawa : Elipsa, 2023.
M. Boryczko, A. Dunajska, S.Marek, Praca socjalna w środowisku lokalnym, Warszawa : Difin, 2020.
L. Telka (red.), Projektowanie socjalne w kształceniu pedagogów społecznych, Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018.
Z. Okraj - Design thinking, inspiracje dla praktyki, Difin 2020
P. Grochliński, M. Just, M. Kołodziejczak, B. Michalska-Dominiak, A. Michalska-Żyła - Design thinking dla edukatorów, Wyd. UŁ 2021
Literatura uzupełniająca
Kowalewska K., Poradnik dla Wnioskodawcy: Jak przygotować dobry projekt, a potem przeprowadzić jego ewaluację, NBP 2015 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie).
Leśniak-Berek E., Projektowanie w pracy socjalnej na przykładzie projektów socjalnych realizowanych w Studium Pracy Socjalnej Uniwersytetu Śląskiego, w: Praca Socjalna, 33/2018
Uwagi
W cyklu 2024L:
Nakład pracy: godziny kontaktowe 30, przygotowanie się do zajęć 30, praca nad projektem 30. |
W cyklu 2024Ln:
Nakład pracy: godziny kontaktowe 15, przygotowanie się do zajęć 30, praca nad projektem 30. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: